Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Je oprávněné po mně vymáhat poplatek 5000 Kč za registraci do portálu s-drazby.cz? Inzerát na ně jsem nalezl na srealitách, zaregistroval jsem se pro více informací. Nejsem si vědom toho, že bych od nich získal nějakou službu.
Registrační poplatek do s-drazby.cz
Neplatit požadovaný registrační poplatek
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Bleho, naše vyjádření máte na svém emailu, včetně našeho vyjádření ke stanovisku ADR ze dne 1.11.2019, včetně našeho dopisu přímo k rukám Ústředního ředitele ČOI, jako nejvyšší autority tohoto kontrolního a dozorového orgánu. Pokud máte další dotazy, pište, buď na tento portál, nebo přímo k nám na email, je jedno, jakou formu zvolíte.
Reagoval jsem zasláním stanoviska ČOI, které nepovažuje poplatek za oprávněný: http://0.0.7.227/11/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_1.11.2019-1.pdf
Od firmy Centrum aukcí.cz s.r.o. jsem dostal emailem odpověď s tím, že toto stanovisko znají, že:
"musí být i laikovi jasné, že stejně musí rozhodnout soud"
"jsou si 100% jistí že smlouva byla uzavřena platně, což dokazuje mimo jiné i judikatura, která hovoří 100% v náš prospěch při řešení podobného soudního sporu".
Přiložili jejich vyjádření na toto stanovisko ČOI: https://drive.google.com/open?id=1xV6dQ7zNdPrTS5wrPKf0gQcpgIbfvFwX
Stanovisko i vyjádření společnosti je nám známo. Náš názor je však stále takový, že informace není v případě předmětného poplatku poskytována spotřebitelům dostatečným způsobem.
Naše služba je založena na principu dobrovolnosti, takže z ničeho nevyplývá, že by se kdokoliv musel naším názorem řídit. Závazné rozhodnutí nemůže vydat ani oddělení ADR ČOI. Jediný subjekt, který může závazně rozhodnout, je tedy soud.
K judikatuře, kterou společnost argumentuje, si dovolíme podotknout, že se jedná o rozhodnutí soudu nižšího stupně, které situaci sporného registračního poplatku vůbec neřešilo. V rozhodnutí je řešena situace, která vyvstala v souvislosti s dobrovolnou aukcí, nikoliv v souvislosti s exekuční dražbou, kde je účtován registrační poplatek 5.000 Kč.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Z naší strany zcela jednoznačný pohled na skutečnost, že pravomocná judikatura kterou dokládáme, soudí úplně stejnou formu a způsob uzavření smlouvy jako v případě poplatku, jen se jednalo o 15x vyšší plnění. Jde přeci o to, zda je smlouva uzavřena platně, či nikoli.....Zcela jednoznačný souhlas s tímto názorem dTestu : "Naše služba je založena na principu dobrovolnosti, takže z ničeho nevyplývá, že by se kdokoliv musel naším názorem řídit. Závazné rozhodnutí nemůže vydat ani oddělení ADR ČOI. Jediný subjekt, který může závazně rozhodnout, je tedy soud."
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na základě reportáže v Černých ovcích (http://bit.ly/38o9Dk3) společnosti nic platit nebudu.
Dobrý den pane Bleho,
většina názorů v reportáži byla velmi hrubě zkreslena a bylo zde uvedeno mnoho nepravdivých domněnek.
Ihned jsme reagovali otevřeným dopisem generálnímu řediteli ČT Ing. Dvořákovi, viz příloha do Vašeho emailu.
Nezlobte se, ale Česká televize, ani „jejich“ odborníci, kteří jsou placeni TV, nevydávají žádné závazné stanovisko, stejně tak jako ČOI.
Z toho jednoznačně plyne, že jediné závazné stanovisko může vydat místně příslušný soud.
Po přečtení našeho otevřeného dopisu, sám poznáte, že v rámci tohoto rozhodnutí máme pravdu.
Děkujeme Vám a jsme s pozdravem
Tým S-dražby.cz
Jsem přesvědčen, že etika je důležitější, než paragrafy. Na základě doporučení ČOI, dtestu, dalších stížností, článků na mesec.cz, nezávislých právníků, pořadu České ovce a především pak svého svědomí vám nic platit nebudu. Podle mě se nechováte poctivě. Jsem zvědavý na stanovisko soudu, ač bych raději, abychom se věnovali užitečnějším věcem.
Přeji vám raději úspěch v oblastech, kde budete lidem pomáhat, nez neúspěch zde, kde lidem škodíte.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.