Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
7.11.2019 Dobrý den, před měsícem jsem od Vás zakoupila dámskou košili s leopardím vzorem (6440C). Dne 14.10.2019 jsem Vám zboží zaslala zpět, ale bohužel nedopatřením jsem zásilku zaslala doporučeně, místo "balík do ruky". Prosím Vás o radu, jak mám dále postupovat, pokud chci zboží i částku za něj uhrazenou vrátit.
19.11.2019 Dobrý den,snažím se Vám už dva týdny dovolat, ale bohužel mi nikdo neodpovídá. Psala jsem Vám i e-mail, vizte níže. Prosím o odpověď.Košili jsem vracela, neseděla mi velikost. V ten den mi konečně odpověděli, s tím, že jim košile přišla zašpiněná a že mi peníze nevrátí. Já jsem s tímhle názorem nesouhlasila a stále nesouhlasím. Vím, že je to tvrzení proti tvrzení, ale mrzí mě tenhle přístup a taky hozená 1000,- jen tak do vzduchu. Na další mé kontaktování mi neodpovídali.
Dámská košile s leopardím vzorem (6440C)
Mohli připustit, že košili mohli znečistit při dopravě, nebo při vybalování. Já žádný make-up ani další líčidla nepoužívám, takže nepochopím jak by mnou mohla být zašpiněná. Taky by se mnohé změnilo, kdyby reagovali ihned a ne až po takové době.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit cenu vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.