Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,bratr mi k vánocům koupil autorádio, jenže já chtěla větších rozměrů,které jsme u vás ještě stihli koupit před vanoci.Tudíž jsme dnes zboží vrátili s tím že nám budou vypláceny peníze hned a nebyli,protože tam měl uvedenou poznámku do 13.1.vrátit jako nevhodný dárek jenže zaměstnanci v Alze na Mělníku mu už tuto skutečnost nesdělili,že to bude vyplaceno jako šek na další nákup. A my nepotřebujeme dál nakupovat v Alze,jsem znechucena.Děkuji Hajkova Lucie
Sdělovat veškeré informace,a když člověk vrátí v pořádku zboží aby mu byli vypláceny peníze.
|
Tweet |
V uvedeném případě se jedná o vrácení peněžních prostředků nikoli na základě zákona, ale na základě smluvního ujednání. Ze zákona nemá spotřebitel při koupi zboží na dálku možnost (zásadně) po uplynutí 14 denní lhůty, která začíná běžet dnem převzetí, zboží bez zákonného důvodu vrátit a od smlouvy odstoupit.
Záleží proto na individuálním smluvním ujednání a podmínkách v něm uvedených. Velmi bude záležet na tom, zda byl spotřebitel o této formě informován předem, v jaké formě tak bylo učiněno (zda to byla kupř. uvedeno v samotné smlouvě či v obchodních podmínkách atp.) Pokud by nebyl spotřebitel vůbec informován o tom, že vráceny mu nebudou peněžní prostředky, ale jen poukázka na další nákup, domníváme se, že se jedná o klamavou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a navíc máme za to, že spotřebitel má právo na vrácení peněžních prostředků v souladu se smluvním ujednáním.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.