Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nekvalitní naftu jsme natankovali na vaší benzínové stanici ve Vysokém Mýtě. Navíc nás zaráží, že se nám to v roce 2019 stalo dvakrát, konkrétně v únoru a následně v prosinci. Rozhodně nás nenapadlo, že na takto rozšířené síti benzínových stanic se to může stát. V opravně nám museli již dvakrát vylít plnou nádrž nafty za cca 1500 Kč, zakoupili jsme nové filtry, za cenu 2000 Kč za jeden. Zároveň musela být vyčištěna palivová nádrž.
Osobním automobilem zároveň denně dojíždíme do zaměstnání, a byli jsme tak omezeni a museli řešit nenadálé a nepříjemné problémy. Samotná cesta z benzínové stanice domů pro nás byla velký problém a kromě vyhozených peněz za nekvalitní naftu jsme museli podstoupit tuto velmi nepříjemnou stresující situaci.
Mrzí nás, že na tuto benzínovou stanici jsme jezdili již nějakou dobu, a to nejen naším osobním autem, ale více auty, případně i firemními vozy. Bohužel tato naše stížnost není jediná, ale v současné době se to zde stává čím dál častěji. Protože se nám to stalo již dvakrát, nemáme v plánu tuto benzínovou stanici již navštívit a ztratili jsme k TankOnu důvěru.
Ford C-Max
Ideálně náhrada škody.
|
Tweet |
Ohledně vadného paliva má spotřebitel v případě, že se mu podaří prokázat, že šlo o palivo neodpovídající jakosti, možnost uplatnit práva z vadného plnění. Ty jsou uvedeny v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V tomto případě se jedná zejména o nárok na dodání nové věci či/a přiměřenou slevu, dále také o možnost odstoupení od smlouvy.
Pokud by byla prokazatelně zjištěna příčinná souvislost mezi zjištěným palivem neodpovídající jakosti a v důsledku toho vzniklého poškození vozu spotřebitelky, pak by vznikl spotřebitelce nárok na náhradu vzniklé škody.
Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.
V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání.
Spotřebitel by mohl vyhledat soudního znalce z oboru, který vypracuje znalecký posudek a odborně posoudí jakým způsobem k poškození věci došlo, a pokud dá spotřebiteli za pravdu, může pak spotřebitel nárokovat po podnikateli náhradu škody na základě posudku, rovněž i vynaložené náklady na znalce. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.
Odstoupením od smlouvy nezaniká právo na náhradu škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.