Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednane boty jsem obdržela ale synovi nevyhovuje velikost. Je tam napsano, vráceni zboži do 30 dnu bez udani duvodu. Kontaktuji je, neozyvaji se,jenom vždy přijde nazpět vygenerovany meil. Adresu na strankach nemaji,kam mohu boty poslat. Nevim co už mam dělat.
zaslani adresy od společnosti, kam mohu boty zaslat.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Je-li smluvně ujednáno, že má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 30 dnů od převzetí, pak je spotřebitel zvýhodněn oproti zákonné 14 denní lhůtě a platí toto smluvní ujednání. Od ustanovení, která chrání spotřebitele, se smluvně lze odchýlit právě v situacích, kdy smluvní ujednání poskytuje spotřebiteli vyšší standard ochrany.
Spotřebitel je povinen vrátit zboží prodávajícímu do jeho sídla (§ 429 občanského zákoníku) či provozovny (§ 434 občanského zákoníku). Prodávajícím je v uvedeném vztahu provozovatel nákupní galerie - společnost ROPETA LTD. Ačkoliv sama o sobě v obchodních deklaruje, že je pouze "zprostředkovatelem koupě zboží" a prodávajícím jsou podle ní subjekty jiné (často subjekty se sídlem mimo EU), dle našeho názoru se jedná o překvapivé ujednání, které je vůči spotřebiteli neúčinné. Společnost ROPETA LTD. je prodávajícím. Sídlo společnosti ROPETA LTD. je uvedeno v obchodních podmínkách e-shopu dostupných zde: https://vevio.cz/vseobecne-obchodni-podminky-internetoveho-obchodu-vevio/. Rovněž je možné zkusit kontaktovat odštěpený závod společnosti ROPETA LTD v ČR (IČO: 07958480; Bořivojova 878/35, Žižkov, 130 00 Praha)
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.