Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jestli společnosti e.on pojem Etika již nic neříká, třeba jim řekne něco pojem Reputační riziko a zamyslí se nad svými procesy a postupy. Pokud budete uvažovat o změně dodavatele energií doporučuji E.onu se vyhnout.
Říká se, že kvalitního smluvního partnera poznáte v okamžiku, kdy se něco stane a je potřeba něco vyřešit.
Dovolím si popsat naše zkušenosti se způsobem jednání, kterého se jako klient společnosti E.on distribuce, a. s., můžete dočkat.
V květnu roku 2019 by se naše babička dožila 89 let. Přes jisté potíže, spojené se stářím, se stále byla o sebe schopná postarat a vyřizovat i běžnou agendu okolo domácnosti. Proto si také nechala energie napsané na sebe. Nicméně i přes zákaz podomního prodeje na území Prahy podepsala v průběhu roku 2019 babička podomnímu přeprodejci (čti energetickému šmejdovi) s energiemi smlouvy na převod odběrného místa.
Vše nasvědčuje tomu, že E.on distribuce, a. s., tento převod zřejmě úplně nechtěl umožnit, protože v dokumentech jsme našli dokumenty od společnosti Innogy Energie, s. r. o. (kam mělo být odběrné místo převedeno), s informací, že je třeba součinnosti k převodu. K převodu odběrného místa pro dodávky plynu tedy nedošlo, ale převod dodávky elektrické energie se podařila. A zde byl zřejmě problém, kdy Innogy Energie, s. r. o., zřejmě nemusela úplně splnit podmínky ukončení smlouvy, které si E.on distribuce, a. s., nadiktoval.
K převodu odběrného místa elektřiny došlo v měsíci dubnu a v květnu babička zemřela. Necelý měsíc po její smrti společnost E.on distribuce, a. s., vystavila na její jméno smluvní pokutu za ukončení smlouvy na odběr elektrické energie (údajně) bez doručení výpovědi. Tehdy již úmrtí měl e.on nahlášené a potvrzené, protože se u E.onu ukončoval odběr plynu. Požadovat smluvní pokutu vystavenou po úmrtí klienta považuji za požadavek v rozporu s dobrými mravy.
Řekl bych, že kdy jindy, než v podobných situacích může taková společnost ukázat proklientský přístup i to, že proklamace o kultivaci trhu s energiemi myslí opravdu vážně a smluvní pokutu (byť by mohla být oprávněná) odpustit. Oddělení sankcí ani oddělení stížností si toto ale nemyslí a pokutu chtějí uhradit (nevím kým, protože babička neměla žádné závazky a měla pouze osobní majetek větší finanční hodnoty a dědické řízení bylo proto zastaveno aniž by byl sestaven byť jen okruh dědiců).
Za svou více než desetiletou praxi v oblasti správy pohledávek jsem nezažil, že bychom se k pozůstalým chovali způsobem, který k nám E.on energie, a. s., zvolili.
Chápu, že E.on energie, a. s., jako obchodní společnost je primárně založená za účelem vytváření zisku, ale i to se dá dělat při zachování etiky.
Dodávky elektrické energie
Změna přístupu společnosti E.on energie, a. s., ke svým klientům.
|
Tweet |
Nárok společnosti na zaplacení smluvní pokuty smrtí povinné nezaniká. Bylo-li však zastaveno dědické řízení "pro nemajetnost" a není stanoven ani okruh dědiců (a ti se tedy neujímají pozůstalosti), není zde právní nástupce, který by se ujal pozůstalosti a byl tedy nabyvatelem nejen pohledávek, ale i dluhů zůstavitelky.
Rozpornost s dobrými mravy tedy dovodit nelze, nicméně za dluhy zesnulé není nikdo odpovědný, neboť není nikdo, kdo by byl její právní nástupce. Pohledávka společnosti na zaplacení smluvní pokuty zůstane neuspokojena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.