Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, rád bych podal stížnost na tuto společnost z důvodu neoprávněného účtování poplatků a následnému spuštení procesu vymáhání plateb.
Dne 18.8.2019 bylo údajně spuštěné PREMIUM členství u této spolčenosti. Společnost obnovila další trvání členství ke dni 10.12.2019. Chtěl bych upozornit na to, že jsem žádné PREMIUM členství u této seznamky neaktivoval.
Dne 6.1.2019 mi přišla první upomínka s nadpisem "NALÉHAVÉ - Academic Singles Platební upomínka" směřovaná přímo k seznamce Academic Singles.
Požadovali zaplacení částky 2 530,- (283,- manipulační poplatek) do 12.1.2020...upozorňuji, že tohle byla první upomínka k nezaplacení. Dostal jsem samozřejmě hned strach protože společnost vyhrožovala předáním této záležitosti vymáhací společnosti. Takže jsem částku ihned zaplatil. Přišel mi zanedlouho e-mail:
-------------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Na našich stránkách jste si zaregistroval/a a zaplatil/a 2 Prémiové členství.
Na stránce https://www.academic-singles.cz/ - členství zaplaceno dne 18.08.2019. Můžeme potvrdit, že proces vymáhání pohledávky byl zastaven a Vaše Prémiové členství bylo zrušeno. To znamená, že nebudou prováděny žádné další platby a nebudou vystavovány žádné další žádosti o platbu.
Na stránce https://www.be2.cz/ - členství zaplaceno dne 18.08.2019. V rámci tohoto profilu je v současnosti evidován dlužný poplatek v celkové výši 2530 Kč (datum prolongace:19.09.2019).
Byl(a) jste kontaktován(a), protože jste aktivoval(a) náš automatický proces vymáhání plateb.
Tento proces byl aktivován, protože Váš členský poplatek byl stornován nebo se poplatek nepodařilo odečíst z Vašeho účtu.
Vzhledem k tomu, že nebylo obdrženo včasné zrušení obnovení Prémiového členství, bylo předplatné automaticky obnoveno v souladu se smluvními podmínkami.
Z těchto důvodů nám poplatek musíte uhradit.
Nezaplacenou částku prosím uhraďte v termínu uvedeném v upomínce, abyste se vyhnul(a) dalším nákladům a zastavil(a) proces vymáhání pohledávky.
Pokud jste žádost o zrušení odeslal(a) faxem, poštou nebo jako přílohu e-mailu před vypršením lhůty pro zrušení, pošlete nám prosím požadavek spolu se způsobem zaslání k ověření. Pokud datum zrušení na základě dokladů nebude možné ověřit, nebude možné je akceptovat jako včasné zrušení.
Upozorňujeme, že pokud jste v odpovědi na Váš požadavek na zrušení obdržel(a) automatickou odpověď, která neodpověděla na Váš požadavek a na kterou jste dále nereagoval(a), požadavek nebyl zpracován a není platný.
------------------------------------------------------------------------
To znamená, že se jsem uhradil částku seznamce Academic Singles a zároveň bez jakékoliv platební upomínky bylo k seznamce be2 spuštěn proces vymáhání plateb a domnívám se že dost neoprávněně a za další se domnívám, že ani seznamka Academic Singles neměla právo na to požadovat po mě 2 530,-, ale v zápalu strachu jsem tuto částku ohradil.
Ještě jednou píši, že si nejsem vědom toho, že bych službu premium aktivoval ani u jedné seznamky. Kontaktoval jsem seznamku na e-mailové adrese zákaznického servisu a zatím neodpověděla, ale nic dalšího platit nebudu a vzhledem k tomu, že se zřejmě jedná o bezdůvodné obohacování budu požadovat i vrácení uhrazené částky za PREMIMUM členství u Academic Singles, které jsem si nikdy nesjednal. Kladu na to velký důraz protože tohle je opravdu nehoráznost.
Společnost: be2 S.à.r.l.
Požaduji o zastavení neoprávněného spuštění procesu vymáhání plateb, o zrušení veškerého vztahu s touto společností (nepřeji si aby měli jediný údaj o mě, ani e-mailovou adresu) a požaduji navrácení částky, kterou po mě společnost neoprávněně požadovala.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Spotřebitel by mohl využít také bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem, kopií výpovědi atd.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
se společností be2 jsem se na ničem přes e-mail nedomluvil. Neakceptují žádné jiné řešení než to své a to úhradu v plné výši požadované částky, která činí 2 530 Kč, které po mě žádají neoprávněně.
Opět bych rád podotkl, že jsem PREMIUM členství neaktivoval ani u jedné z typu seznamek. Nemám a ani jsem neměl žádný důvod si PREMIUM kupovat a jeeště k tomu 2X u té samé seznamky a to co po mě požadují je naprostý výmysl a rozhodně nic platit společnosti nebudu protože si jsem plně vědom, že jsem PREMIUM členství neaktivoval.
Jestliže si spotřebitel členství u společnosti nezřídil, potom nebyl dán důvod k požadování plateb. I pokud si spotřebitel zřídil zkušební členství, nebylo dle našeho názoru platně dojednáno automatické prodlužování členství, protože o něm společnost neinformuje řádným způsobem.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby respektovala požadavek na ukončení veškerých právních vztahů ze strany spotřebitele.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.