Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38669Společnost České aerolinie a.s. nereagovala na žádost o náhradu za zpožděný let v délce téměř 5 hodin podle nařízení EU č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2020, před 5 lety

Pavla Řezáčová

Znění stížnosti

Ranní let ČSA z Prahy do Bruselu dne 7.10.2019 byl opožděn, do Bruselu jsme přiletěli namísto 8:25 hod ráno až 13:07 hod (přesné časy uvádím dleinternetových stránek letiště v Bruselu). V Praze bylo zcela jasné počasí, letadlo nebylo ani přistaveno, ale personál nejdříve dvakrát s odstupem cca hodiny hlásil, že zpoždění je způsobeno nepřízní počasí. Ostatní letadla však evidentně problémy neměla, tj. ostatní odlety proběhly včas. Po hlasitém protestování cestujících bylo následně zpoždění v hlášení personálu odůvodněno provozními důvody bez jakékoli specifikace a bez uvedení předpokládané délky zpoždění. Důrazně se ohrazuji proti takovému přístupu k pasažérům, kdy nám nebylo sděleno, že dojde k tak velkému zpoždění, ačkoli letecká společnost musela dopředu vědět, že bez přistaveného letadla nemůžeme vzlétnout. Rovněž nebyla přítomna ani posádka, ta dorazila až krátce před odletem.
Takto dlouhé zpoždění mi způsobilo potíže v zaměstnání, proto žádám o náhradu ve výši 250 EUR.
Žádost o náhradu byla podána hned následující den po zpožděném letu, ČSA dosud nijak nereagovala i přes několik telefonických urgencí.


Požadované řešení

Požaduji vyplacení náhrady za zpožděný let v souladu s příslušným nařízením EU.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2020 15:05, před 5 lety

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Dle tohoto nařízení má cestující právo v případě zpoždění letu na vzdálenost 1500 km a kratší na náhradu škody ve výši 250 EUR za situace, kdy byl let zpožděn o více jak dvě hodiny. S tímto požadavkem by se měl spotřebitel obrátit přímo na leteckého dopravce.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf

Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (ÚCL), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Stížnost ÚCL je dostupná na stránkách www.caa.cz a je možné ji podat i prostřednictvím elektronické pošty na adresu caa@caa.cz nebo podatelna@caa.cz.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.