Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na serveru www.zapakatel.cz jsme zakoupili vouchery na zájezd do Osvětimi a Březinky (hrazeno 2. 5. 2014 z KK, částka 1 498,- Kč). „Potvrzení o přijetí platby“ od Zapakatel.cz jsme obdrželi. Platbu si firma TOP CESTOVATEL 4. 5. 2014 ověřovala, s žádnými úhradami problém nesignalizovala a objednávku zájezdu číslo 7087 potvrdila.
K tomu jsme TOP CESTOVATELi zaplatili jím následně ale vzápětí nabídnutou „doplňkovou službu“ tzv. místenku za nehoráznou cenu po 200Kč za osobu. Nebylo totiž zřejmé, co by se stalo účastníkům zájezdu bez místenky (třeba by seděli na nouzových sedadlech nebo dokonce stáli). Tzv. místenky k zájezdu byly tak jen dalším klamáním zákazníka, a to dodatečným navyšování původně výhodné ceny zájezdu o více než 26%!
Po více než 2 měsících nám TOP CESTOVATEL teprve na náš dotaz z 21.7.2014 po pokynech k odjezdu 5dní před odjezdem mailem sdělil, že jednostranně odstupuje od smlouvy, protože slevový portál Zapakatel.cz dosud údajně neposlal peníze za naše vouchery (které jsme prokazatelně 2.5.2014 uhradili).
Shrnuto: podnikatelé a podle smlouvy ID 14175 i obchodní partneři Petr Superata - TOP CESTOVATEL (IČ : 75262703) a Zapakatel.cz spol. Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597) nás připravili o 1898,- Kč plus náklady spojené s jednostranným vypovězením smlouvy.
Na základě toho jsme mailem a dopisem s doručenkou vyzvali Petra Superatu, aby nám z důvodu jeho jednostranného odstoupení od smlouvy vrátil 1898,- Kč za nerealizovaný zájezd + „místenky“ a uhradit výdaje, které nám jeho krokem vznikly: tj. v tuto chvíli marně sjednané pojištění na zájezd u UNIQA 2x15Kč a poštovné za dopis s dodejkou (39Kč) = celkem 1 967,- Kč.
Petr Superata nám sice obratem vrátil peníze, ale dle svého uvážení jen 400,-Kč za místenky.
Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597) jsme kontaktovali 23.7.2014 přesně podle pokynu (www.zapakatel.cz/vouchery-zapakatel): pokud poskytovatelé služeb odmítnou plnění plynoucí z platného voucheru, zašlete číslo voucheru, PIN voucheru, jméno kupujícího a e-mail kupujícího na e-mail info@branaslev.cz se žádostí o vrácení peněz a řešení vzniklých komplikací.
Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597) zatím nikterak nereagovala, nedorazilo ani potvrzení o přečtení mailu.
Vouchery na zájezd do Osvětimi a Březinky (hrazeno 2. 5. 2014 z KK, částka 1 498,00 CZK). Zapakatel.cz k tomu vystavil „Potvrzení o přijetí platby“.
Trvám na tom, o co jsem už žádal mailem Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597), tj. o bezodkladné řešení vzniklé situace v těchto bodech:
1. Vycházím z Vašich termínů plateb obratem, proto žádám obratem vrátit 1 498,- CZK na můj účet. Při svém požadavku vycházím z tvrzení Petra Superaty, že jste mu za „naše“ vouchery nezaplatili.
2. Pokud nejste schopni odeslat dlužnou částku 1 498,- CZK na můj účet obratem, žádám o písemné uznání dluhu obratem s termínem, dokdy bude uhrazen.
3. Pokud Petr Superata, nemluví pravdu a peníze za „naše“ vouchery jste mu poslali, žádám Vás o sdělení formou použitelného důkazu pro dalších kroky – tedy nejlépe úřední dopis s náležitostmi.
4. V neposlední řadě se musím pozastavit nad Vaším výběrem obchodních partnerů. Petr Superata si ve svých obchodních podmínkách „uzákonil“ i podle zrušeného OZ skutečné speciality. Odstavec 5.5 - my sice zaplatili, podle Petra Superata ale nezaplatil Spojka Group s.r.o., takže nikam nejedeme. Podstatné ještě je, že nám vypovězení smlouvy musí Petr Superata sdělit mailem nejpozději 24hod před odjezdem.
Z téhož bodu plyne, že máme na Spojka Group s.r.o. vymáhat náklady, které nám vznikly - úhradu pojištění UNIQA 2x15Kč a poštovné za dopis Petru Superatovi 39Kč. Žádám, abyste se s Petrem Superatou dohodli a mně bezodkladně zaplatili i tyto výdaje
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu. Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Voucher je ale dokladem o uzavření smlouvy, pokud by slevový portál vystupoval jako zprostředkovatel.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany CK, přechází odpovědnost za splnění na CK.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.