Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#38680Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2020, před 5 lety

Miloslav Hýbl

Znění stížnosti

Dobrý den,

ENVONA s.r.o. mě poslala 28.8.2019 výzvu k poskytnutí podkladů dodavatele energii.
Uvedla že 19.9.2017 jsem něco potvrdil, odepsal jsem, od 19.9.2017 se situace změnila, proto nemám zájem o změnu dodavatele energii.
Toto jsem poslal e. poštou 27.8.2019, pro jistotu to posílám ještě doporučeným dopisem.
V příloze posílám kopii e-mailu ze dne 22.12.2019.

9.1.2020 mě přišel doporučený dopis který jsem nepřijal. Já jsem žádné smluvní podmínky od fi. ENVONA s.r.o. neobdržel, a nemohl jsem je ani podepsat.

Odpověď:
Dobrý den paní Čechová,

já jsem přihlášku k výběrovému řízení a tím i žádné smluvní podmínky od fi. ENVONA s.r.o. neobdržel. Žádáte pouze o dodání dokladů, odepsal jsem, od 19.9.2017 to je po dvou letech, se situace změnila a proto nechápu co chcete.

13.1.2019
S pozdravem
Miloslav Hýbl.

Proto podávám stížnost na fi. ENVONA s.r.o. a žádám o pomoc s touto nepříjemnou událostí.

Ústí nad Orlicí 12.1.2020
S pozdravem
Miloslav Hýbl
e-mail: mila.hybl@seznam.cz
tel.: 420 608 483 563


Produkt

Kopie e-mailu 22.12.2019. Vážený pane Hýbl, velice se omlouvám za prodlení z odpovědí. Dne 20.08.2019 a 09.09.2019 jste byl obeslán přípisem Výzva k poskytnutí podkladů, jelikož nám nebyli doručeny hrozí Vám vystavení smluvní pokuty v částce 9.000 Kč. Odstoupení od Přihlášky k výběrovému řízení lze akceptovat po splnění podmínek, mít provedeno výběrové řízení a být úspěšně připojen. Podmínky nejsou splněny. je ze možnost si zažádat o odstoupení formou Dohody pod sníženým administrativním poplatkem 3.000 Kč za všechny tři Přihlášky , které evidujeme. Tuto žádost je nutné zaslat doporučeným dopisem na sídlo společnosti se souhlasem vystavení administrativního poplatku. S pozdravem Barbora Čechová asistentka zákaznického centra ENVONA s.r.o.


Požadované řešení

Chci zlikvidovat celou záležitost, podle mě je to podvodné jednání. Po dvou letech vyžadovat zaplacení smlouvy, kterou jsem nikdy nepodepsal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2020 11:34, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Jestliže by ujednání o smluvní pokutě, bylo sjednáno přímo v těle smlouvy a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2020 11:36, před 5 lety

Spotřebitel nám zaslal doplnění k této stížnosti ve formě dalších dvou stížností (ID
39509 a 39856, tyto stížnosti jsme jako duplicitní uzavřeli):

"Dobrý den,
Dne 12.1.2020 jsem podal stížnost na fi. ENVONA.
Dne 4.2.2020 jsem našel smlouvu s fi. ENVONA, bohužel po dvou letech jsem zapomněl. že jsem něco takového podepsal. 4.2.2020 jsem obdržel dopis a stvrzenku na 9 000,0Kč, kopii dopisu přikládám. Stvrzenku jsem 6.2.2020 zaplatil, doba splatnosti byla do 10.2.2020.(pokud bych do daného data nezaplatil, předpokládám další potíže).
Na konci dopisu mě upozorňují že „smluvní vztah založený přihláškou nadále trvá a maření přihlášky z mé strany zůstává nedotčen. Já nechci měnit dodavatele elektřiny.
T
Miloslav Hýbl
9.2.2020"

a

"Dobrý den.
Dne 18.2.2020 jsem dostal doporučený dopis od společnosti ENVONA s.r.o.

Potvrzení o zániku smlouvy.
Tímto potvrzujeme že Rámcová smlouva o poskytování služeb uzavřená mezi Vámi a společností ENVONA s.r.o. dne 19.9.2017 zanikla.
Razítko:
ENVONA s.r.o.
Žitná 562/10
Praha 2 – Nové Město. 120 00
IČO: 05008379
Podepsaná:
Michaela S., jednatelka ENVONA s.r.o.

Mám poučení, že nejdříve než něco podepíšu, musím si to dobře přečíst, i to malinké, které se musí číst s lupou. Můj příběh za 9000 Kč hovoří za vše, oni pro mě neudělali vůbec nic, jenom vyhrožují, a chtějí zaplatit, podvodníci jsou všude.
Miloslav Hýbl."


K výše uvedenému uvádíme následující.
Z obsahu doplňující stížnosti není patrné, čeho se uvedená částka 9 000,- Kč týká. Vyjdeme-li z předpokladu, že jde o smluvní pokutu za ukončení smluvního závazku, odkazujeme na naše prvotní vyjádření k původní stížnosti, ve kterém uvádíme, že v souladu s judikaturou Ústavního soudu ČR je smluvní pokuta ujednaná pouze v obchodních podmínkách neúčinná. Jde-li tedy o úhradu smluvní pokuty, by byla případně inkasovaná částka bezdůvodným obohacením, které je společnost dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinna vydat spotřebiteli.

Jedná-li se o jiný poplatek, záleží pak na konkrétním obsahu smlouvy, který ovšem neznáme, a tudíž nemůžeme podat odpovídající vyjádření.

Z druhé doplňující stížnosti pak vyplývá, že závazek byl mezi společností a spotřebitelem zrušen a toto zrušení sama společnost potvrdila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2020 17:40, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2020 11:10, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.