Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nesouhlasím s vyřízením reklamace.
5.12.2013 jsem zakoupil v prodejně Baťa na Václavském náměstí v Praze kožený opasek.
Po sedmi měsících je povrch opasku poškozen natolik, že je opasek z estetických důvodů nepoužitelný.
3.7.2014 jsem podal reklamaci v prodejně, kde byl zakoupen.
Nepředpokládal jsem, že za tak krátkou dobu bude kožený opasek znehodnocen.
Výrobek byl používán běžným způsobem, jak se používají opasky k pánským kalhotám.
Lze usuzovat, že k poškození došlo ostrou hranou spony opasku (vadný kus, vadný výrobní postup nebo konstrukce spony), která běžným užíváním výrobku poškodila vrchní vrstvu kožené části.
Požaduji vrácení peněz nebo výměnu výrobku za bezvadný, i když mám obavu, že problém může nastat znovu (pokud je vadný výrobní postup nebo kontrukce spony)
|
Tweet |
V případě, že již uplynulo více než 6 měsíců od převzetí výrobku a spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace, je na něm, aby společnosti prokázal, že se o vadu jedná. Nejvhodnějším důkazním prostředkem je znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost BAŤA, akciová společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Ve sporu by spotřebitel měl být schopný prokázat, že se jednalo o vadu a že byla přítomná na zboží v době uplatnění reklamace (např. zmíněným posudkem). V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.