Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v březnu roku 2018 jsem od t-mobilu koupila mobil Sony xperia XA1,který jsem si nechala pojistit tzv" pojištění pro jistotu, které nabízí t-mobile, bohužel po měsíci používání se mi rozbil displej tak jsem ho nechala na pojistku, kterou jsem si platila opravit. Dali mi nový telefon s tím, že by oprava vyšla drážš jak 80% kupní ceny, přitom v té době mobil stal cca 6000 tis a nejdražší displej 1800,- takže s prací nejsem ani na 50% ceny. To by ani nevadilo, ale 24.4.2018 jsem dostala nový mobil a ten jsem kvůli stejné závadě musela 3 x reklamovat, před vánoci mi schválili odstup od smlouvy,protože mobil je neopravitelný,ale partnerská pobočka v Pelhřimově, kde se teď mobil nachází, mi tvrdí, že pojistným plněním mi zanikla kupní smlouva s T-Mobilem a za můj mobil mi nabízejí částku 980,- jako odkup na náhradní díly s čím samozřejmě já nesouhlasím. Přečetla jsem si několikrát pojistnou smlouvu, kterou jsem podepisovala a nikde jsem nenašla,takovou informací a ani na pojišťovací lince, kde se hlásí pojišťovací události o tom neví a hrozně se tomu divili a na tmobilu na infolince taky to paní nenašla a říkala, že to mám řešit na kontaktním centru, kde mě ale zase odkazují na vedoucí pobočky, a ta mi ale tvrdi to co jsem psala. Chtěla bych vrátit peníze jiný mobil nechci, už jsem si ho koupila, protože být 3 měsíce bez mobilu nejde.
Pojistnou smlouvu, kterou jsem podepisovala byla platná od 1. 6. 2017 do 20. 7. 2018 teď je nova platná smlouva ale ani tam jsem to nenašla.
Jak se v takovém mohu bránit prosím
S přáním hezkého dne A. H.
Mobilní telefon Sony Xperia XA1
Vrátit peníze
|
Tweet |
Zánik závazků je obecně upraven v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Není-li mezi stranami ujednáno jinak, pojistné plnění není ze zákona důvodem pro zánik kupní smlouvy.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Při odstoupení od smlouvy má podnikatel povinnost navrátit spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.