Společnost


www.gotrenda.com

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38695Neobdržené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

50 minut 25 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Martin Hanzlíček

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 13.12.19 jsem zaplatit a objednal zboží a dodnes jsem žádné neobdržel. Poslali mi číslo objednávky a potvrzený email ve formě - děkujeme za Vaši objednávku, připravujeme k odeslání.
Následující pracovní dny jsem firmu Gotrenda požádal o zaslání sledovacího čísla, napsali mi, že zboží odesílají do 24hod. po vytvoření objednávky.
Poté mi přišel email, že vaše zásilky je na cestě.
Po zhruba 14 dnech, když mi nic nepřišlo, jsem jim napsal, kdy již obdržím svoje zboží a napsali mi, že v obchodních podmínkách má dodavatel na doručení 30 dnů. Takže veškeré předešlá komunikace nedávala smysl. Následně již nekomunikovali vůbec.
Asi před týdnem jsem si všiml, že jejich internetové stránky již nejsou aktivní.


Produkt

Jednalo se o pánské hodinky 1124,- Kč + doprava 60,-Kč


Požadované řešení

Když už jsem neobdžel zaplacené zboží, požaduji vrácení zaplacených finančních prostředků za toto zboží.

Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2020 08:38, před 5 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován. Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci. Vzhledem k faktu, že se jedná zřejmě o subjekt ze státu, který není členským státem EU, neúčastní se vytváření evropského justičního prostoru a nebude úplně jednoduché se svého nároku domoci.

Pokud by se jednalo o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebiteli obrátit se Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.

V daném případě byla zrušena internetová stránka obchodu, tudíž není možné zjistit bližší údaje o subjektu ani kontakty na odpovědné osoby za účelem jejich oslovení pro řešení sporu. Proto bude stížnost uzavřena z důvodu nedostupnosti subjektu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.