Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, dne 23.6.2014 jsem reklamoval u Alza.cz notebook. Projevoval se zde souběh 3 závad - problém s grafickou kartou, odpojování USB portu, s čímž souviselo poškození dvou flash disků a dále přehřívání. Vzhledem k tomu, že to byla v pořadí třetí reklamace vady na základní desce a navíc souběh tří závad, požadoval jsem odstoupení od kupní smlouvy. Společnost se po 28 dnech vyjádřila. Byla provedena výměna systémové desky, přepasování ventilátorů a recovery operačního systému. Závada s USB porty a grafikou se údajně neprojevila. Konkrétně vada s USB porty pro mě nesla finanční následky. Prosím o radu, jak se mám zachovat. Mám si notebook vyzvednout? Nebo čekat na vyjádření společnosti? Děkuji
Lenovo ThinkPad Edge E530
Odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy v případě opětovného výskytu závad nebo pro větší počet vad, které se vyskytly najednou. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde zpravidla tehdy, jestliže stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát opravována, se opětovně vyskytne. Podmínkou je uznání i třetí závady jako záruční. Požadavek na odstoupení však musí být zanesen v reklamačním protokolu. Za větší počet vad se považuje dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR R 22/1983 stav, kdy se na věci vyskytnou alespoň tři vady najednou.
Společnost Alza.cz a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.