Společnost


Česká aukční energetická s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#38702Podvodné uzavření smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Alena Stehlíková

Znění stížnosti

Dobrý den,17.4.2018 u mě zazvonili dva lidé.Rekli ,že prováději průzkum trhu dodavatelů energii. A jestli by jsem nebyla tak hodná a průzkumu se zůčastnila. Tak jsem je pozvala dál. Upozornila jsem ,že v žádném případě nebudu měnit dodavatele.Ujistili mě,že v žádném případě nemusím.Měla jsen návštěvu tak jsem jim předala své smlouvy a odešla se věnovat návštěvě.Po chvíli mě požádali zda bych jim neposepsala ,že se mnou udělali průzkum . Tak jsem podepsala. Bohužel ,tet vím jak jsem byly najivní a věřila jsem jim,žádnou kopii smlouvy mi nenechali. Tak jsem nemohla ani reagovat nebo se bránit. 15.5.2018 jsem obdržela od X Energi ,že přecházim k nim. Byl to pro mě šok.Tak jse od 4.12. 2019 u X Energi. Od zaří 2019 mě vaše operátorky volají ,že se spojujete s jinou společností a chtějí abych podepsala další smlouvu s aukcí-energii.cz. Nechápu proč bych měla podepisovat novou smlovu z jinou společností. Své závazky jsem splnila a přešla ke společnosti kterou jste mi vybrali.Dokonce mi přišla faktura od vás na 3600kč. A jelikož jste k 4. 12. 2019 nevypověděli smlouvu s mím dřívějším dodavatelem Inogii tak mě od nich přišla sankční pokuta 9600kč. I když j jsem obdržela od X energi ,že je vše v pořádku a vypověd poslali.Na kamenné pobočce v Teplicích mě ujistili ,že žádnou výpověd nedostali.Tak si mýslím,že je to vše jen jeden bordel . Budu ráda když mi dáte vědět jak s toho ven. Děkuji S.


Požadované řešení

Prosím o prošetřeni celé mé stížnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2020 14:32, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí na tomto úseku Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Pokud společnost spotřebiteli sdělila, že vypověděla jeho předchozí závazek v rámci oprávnění, které ji spotřebitel ve smlouvě udělil, avšak toto ve skutečnosti neučinila a spotřebiteli v důsledku tohoto jejího opomenutí vznikla škoda, má spotřebitel právo na náhradu škody dle § 2913 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 14:56, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.