Společnost


Petr Superata

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3871CA jednostranně vypověděla smlouvu na zájezd do Osvětimi a Březinky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2014, před 10 lety

Aleš Kadlec

Znění stížnosti

Na serveru www.zapakatel.cz jsme zakoupili vouchery na zájezd do Osvětimi a Březinky (hrazeno 2. 5. 2014 z KK, částka 1 498,- Kč). „Potvrzení o přijetí platby“ od Zapakatel.cz jsme obdrželi. Platbu si firma Petr Superata (IČ : 75262703) vystupující jako TOP CESTOVATEL 4. 5. 2014 ověřovala, s žádnými úhradami problém nesignalizovala a objednávku zájezdu číslo 7087 potvrdila.
K tomu jsme TOP CESTOVATELi zaplatili jím následně ale vzápětí nabídnutou „doplňkovou službu“ tzv. místenku za nehoráznou cenu po 200Kč za osobu. Nebylo totiž zřejmé, co by se stalo účastníkům zájezdu bez místenky (třeba by seděli na nouzových sedadlech, nebo stáli, nebo dokonce mohli být vyloučeni z přepravy pro nedostatek místa). Tzv. místenky k zájezdu byly tak jen dalším klamáním zákazníka, a to dodatečným navyšování původně výhodné ceny zájezdu o více než 26%!
Po více než 2 měsících nám TOP CESTOVATEL teprve na náš dotaz z 21.7.2014 po pokynech k odjezdu 5dní před odjezdem mailem sdělil, že jednostranně odstupuje od smlouvy, protože slevový portál Zapakatel.cz (Spojka Group s.r.o., IČ: 28173597) dosud (po více než dvou měsících) údajně neposlal peníze za naše vouchery (které jsme prokazatelně 2.5.2014 uhradili).
Na základě toho jsme mailem a dopisem s doručenkou vyzvali Petra Superatu, aby nám z důvodu jeho jednostranného odstoupení od smlouvy vrátil 1898,- Kč za nerealizovaný zájezd + „místenky“ a uhradit výdaje, které nám jeho krokem vznikly: tj. v tuto chvíli marně sjednané pojištění na zájezd u UNIQA 2x15Kč a poštovné za dopis s dodejkou (39Kč) = celkem 1 967,- Kč.
Petr Superata nám sice obratem vrátil peníze, ale dle svého uvážení jen 400,-Kč za místenky.
Ve shora uvedeném „Potvrzení o přijetí platby“ je uvedeno, že podle smlouvy ID 14175 jsou Petr Superata - TOP CESTOVATEL (IČ : 75262703) a Zapakatel.cz spol. Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597) obchodní partneři. Tito obchodní partneři nás připravili o 1898,- Kč plus náklady spojené s jednostranným vypovězením smlouvy.
Jako zákazník nejsem povinen zkoumat a řešit vztah mezi oběma podnikateli podle smlouvy ID 14175, tj. kdo kdy měl komu co zaplatit. Já jako zákazník jsem včas a prokazatelně zaplatil. Na této skutečnosti nic nemění ani kuriózní „Obchodní podmínky“ Petra Superaty, kterými se snaží ohánět. To nejsou obchodní podmínky, ale soupis sankcí a pokut pro klienty, ke kterým jsme neměli možnost se dostat dříve, než po zakoupení voucheru. Neznám druhou CA či CK, která by si něco takového dovolila. Vybírám pár odstavců z toho, co si pan podnikatel „uzákonil“:
1.V odst. 5.1. trestá každého klienta, který platbu špatně označil částkou 200,-Kč za každou platbu
2.Podle odst. 5.5. klient sice zaplatil, ale zprostředkovatel (v tomto případě Zapakatel.cz) platbu panu podnikateli neposlal, je potrestán klient tím, že pan podnikatel má nárok jednostranně odstoupit od smlouvy s ním a tyto nepříjemné skutečnosti musí klientovi sdělit nejpozději 24hod před odjezdem na zájezd!
3.Odst. 5.7 s „doplňkovou službou“ tzv. místenky za 200Kč/osobu jsem popsal výše. V podmínkách se ale hovoří o poplatku 200Kč při změně rezervace místa. My jsme nic neměnili, takže ani není zřejmé, dle čeho nás pan podnikatel zkasíroval o 400Kč.
4.Pak následuje tvrdý finanční postih za změnu osoby účastníka 300Kč (při jednodenním zájezdu do Polska je to pro pana podnikatele velký problém)
5.Obdobně možnost změny nástupního místa za 300Kč, ale až po potvrzení panem podnikatelem.
6.Ilustrativní výčet bych zakončil drobností – odst. 8.3 a odvolávka na již neplatný Zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník.
Celkově ve svých „obchodních podmínkách“ pan podnikatel klienty „vychovává“ a tím do českého podnikatelského prostředí vnáší „nový vítr“, který tady ještě chyběl.


Produkt

Vouchery na zájezd do Osvětimi a Březinky (hrazeno 2. 5. 2014 z KK, částka 1 498,00 CZK). Zapakatel.cz k tomu vystavil „Potvrzení o přijetí platby“. CA TOP CESTOVATEL 4. 5. 2014 sama ověřovala a objednávku zájezdu potvrdila v mailu pod číslem 7087


Požadované řešení

Firma Petr Superata (IČ : 75262703) vystupující jako TOP CESTOVATEL si do 4. 5. 2014 ověřila, že jsme vouchery zaplatili a obdržela od nás navíc i 2x200Kč za „místenky“.
V „Obchodních podmínkách“ odst. 5.5 si sice Petr Superata vymiňuje jednostranné odstoupení od smlouvy se Zákazníkem, pokud jemu „zprostředkovatel“ nezaplatí (Petr Superata a Zprostředkovatel jsou obchodní partneři se smlouvou ID 14175!) stejně podle tohoto ustanovení měl Petr Superata učinit oznámení Zákazníkovi bez zbytečného prodlení. Není už podstatné, zda v našem konkrétním případě tak učinil až po našem dotazu na instrukce dne 21. 7. 2014, nebo jak tvrdí Petr Superata a má za prokázané, že nám poslal mail 13. 7. 2014.
Bez předjímání rozhodnutí soudu o tomto vůbec nemravném ustanovení, kterým se pokouší Petr Superata přenášet svá podnikatelská rizika na zákazníky, vidím jako podstatné ono prodlení. Při 3- denní lhůtě pro mezibankovní převod zbývaly k úhradě našich voucherů od spol. Spojka Group s.r.o. (IČ: 28173597) na účet Petr Superata - TOP CESTOVATEL (IČ : 75262703) více než 2 měsíce. To má jen dvě možná vysvětlení:
1.Petr Superata (IČ : 75262703) přistupuje k podnikání laxně nebo mu chybí podnikatelské zkušenosti (má špatně nastavené platby od Zprostředkovatele, jejich kontrolu). S vědomím přenesené zodpovědnosti na Zákazníka podle odst. 5.5. důsledně nehlídá a včas neurguje Zprostředkovatele. Za předpokladu normální kumulace plateb 1x za měsíc, nejpozději na začátku června měl Petr Superata konat, pokud platba nedorazila. Avšak nekonal a v tak zásadní a závažné situaci se ani nepokusil informovat nás jako Zákazníka včas a bez zbytečného prodlení (mohli jsme i my vyvíjet efektivní tlak na údajného neplatiče Zapakatel.cz - Spojka Group s.r.o., IČ: 28173597).
2.Petr Superata (IČ : 75262703) platbu za naše vouchery od Spojka Group s.r.o., (IČ: 28173597) obdržel. Dluh Spojka Group s.r.o., (IČ: 28173597) začal vznikat panu podnikateli až potom. Tak se jej Petr Superata (IČ: 75262703) rozhodl eliminovat krácením plnění již od Zákazníků zaplacených zájezdů. Vzhledem k více než dvouměsíčnímu prodlení mezi platbou a jednostranným odstoupením od smlouvy, je vysvětlení pravděpodobnější. Navíc svoje tvrzení, že za naše vouchery mu platba nepřišla, Petr Superata ničím nepodložil. Případným důkazem nemůže být to, že mu Spojka Group s.r.o., (IČ: 28173597) dluží, byť by to byly i miliony.
Protože v obou případech je jednoznačně chyba na straně Petra Superaty (IČ: 75262703), žádám od něj neprodleně uhradit zbytek částky za zájezd (místenky již vrátil) a výdaje spojené s jeho jednostrannou výpovědí: 1967 – 400 = 1567,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2014 09:58, před 10 lety

Při realizaci "nákupů" přes slevové portály je nutné ověřit si, kdo je poskytovatelem služby a s kým je uzavírána smlouva. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Záleží tedy na konkrétním provozovateli slevového portálu, jakým způsobem obchodní podmínky upraví. Slevový portál se většinou staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher.
Ve většině případů je ale voucher dokladem o uzavření smlouvy s poskytovatelem služby. Pokud podmínky takové smlouvy stanoví, že závazek spočívající v zaplacení ceny za službu má být splněn uhrazením částky slevovému portálu, považovala by se povinnost spotřebitele za splněnou. V takovém případě by měla být služba poskytnuta ze strany poskytovatele služby, který by měl následně vymáhat částku po slevovém portálu na základě smlouvy, kterou mají mezi sebou uzavřenou. Podmínka, která je obsažena ve všeobecných obchodních podmínkách poskytovatele služby týkající se oprávnění odmítnout účastníka v případě, že mu slevový portál neuhradí sjednanou částku, by byla považována za nepřiměřenou, protože nelze vázat své plnění na plnění jiného subjektu. K nepřiměřeným ujednáním se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2014 13:12, před 10 lety

Subjekt Petr Superata nám sdělil, že trvá na stanovisku, které spotřebiteli sdělil v rámci jejich předchozí komunikace.
Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme. Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme případ konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.