Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#38710Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Petra Kubíčková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v listopadu 2019 jsme koupili ve společnosti AAA Auto na pobočce v Olomouci vůz Nissan Qashqai, rok výroby 2015, prodejní cena 345 000Kč.
Auto jsme si projeli i s osobním automechanikem. Bylo nám řečeno, že auto nebylo bourané a v předávacím protokolu bylo napsáno, že některé součástky mohou být na konci své životnosti a že ubývá trochu oleje, jinak, že je vše v pořádku.

Ve smlouvě máme zapsáno, že máme lhůtu 1 rok na reklamaci skrytých vad.
Dva dny po koupi vozu nám začalo ,,lupat´´ v podvozku a rozsvítila se kontrolka START/STOP SYSTEM FAILED.
Byli jsme v autorizovaném servise Nissan, kde jsme jim řekli, co vše jsme zjistili, že je nefunkční, ať nám to sepíší, co je třeba opravit a kolik by oprava stála a jeli jsme vyřídit reklamaci na pobočku v Olomouci, kde jsme auto kupovali.

Námi zjištěné závady: Nefunkční tlačítko na klice řidiče pro odemykání vozu, horní uložení předních tlumičů - to je to lupání, software palubního počítače se musí přehrát, aby fungoval START/STOP, nefunkční tempomat.

Celková oprava auta byla vypočítána na cca 11 000Kč.

Do týdne mi přišel dopis s vyjádřením o reklamaci - samozřejmě byla zamítnuta se zněním ve smyslu, koupili jste si ojeté auto, tak je jasné, že některé součástky budou opotřebované.

S vyjádřením nesouhlasím, auto stálo tolik peněz, byly jsme přesvědčeni, že vše funguje, protože žádná závada se neprojevila při obhlídce vozu a po pár dnech tyhle problémy? Na 4 roky staré auto je to, podle mě, hodně nefunkčních věcí.

Hodlám napsat recenzi, protože jak jsem viděla, tak na této stránce je podobných stížností plno.

Hezký den,

Kubíčková.


Produkt

Nissan Qashqai, rok výroby 2015


Požadované řešení

Kompenzace v podobě slevy, či proplacení oprav.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2020 12:14, před 5 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2020 14:10, před 5 lety

Vážená paní Kubíčková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu (m.j. se sníženým stavem tlumičů) srozuměna. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vzhledem k uzavřené pojistce doporučujeme kontaktovat pojišťovnu Carlife. Ze strany společnosti již tedy není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2020 08:47, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2020 14:29, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.