Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 10.1.2020 v 17:30 jsem chtěl navštívit pobočku Praha 4 / Hvězdova 1689/2a (Pankrác), FC, která měla mít otevřeno do 19:00. Avšak měla zamčeno, nikdo unvitř, nikde žádná cedule zavřeno, nebo přijdu za 5 minut. Čekal jsem 10 minut a mezitím si ověřovat otevírací dobu na M-lince (neměli hlášenou žádnou výluku), ale díky nepřízni počasí jsem to vzdal.
Dnes 13.1.2020 se snažím na tuto pobočku průběžně volat (261 090 811), ale bez úspěchu.
Jasně na všech možných kanálech informovat, pokud je pobočka zavřená v deklarované provozní době.
Ztracený čas a náklady na dopravu mi asi nikdo neproplatí. Nebo ano?
|
Tweet |
Provozovna určená pro prodej zboží spotřebitelům musí být trvale a zvenčí viditelně označena prodejní dobou určenou pro styk se spotřebiteli, nejedná-li se o mobilní provozovnu nebo automat. Pokud by tomu tak nebylo, dopouští se podnikatel přestupku dle zákona č. 455/1991 Sb., živnostenský zákon.
Podnikatel má podle § 434 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, umožnit veřejnosti vstupovat s ním do právního styku v určené provozní době. Jedná se však o soukromoprávní povinnost, takže její porušení není možné sankcionovat prostřednictvím státního dohledu (např. České obchodní inspekce). Pokud tuto soukromoprávní povinnost podnikatel poruší, může být povinen k náhradě škody podle ustanovení § 2910 an. občanského zákoníku, pokud škoda skutečně vznikne.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.