Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, stížnost se týká špatně zapojeneho nového kotle Rojek TKA 25 BIO. Do domu po rekonstrukci ,kde tato firma dělala komplet rozvody vody a topení po celém domě v (adresa viz referenční údaje) a taktéž vybrala,objednala a naistalovala kotel ROJEK TKA 25BiO a poté uvedla do provozu a to v listopadu 2018.
Bohužel dne 21.12.2018 došlo v domě k 1.škodne události, kdy došlo k zacouzeni celého domu takovým způsobem,že byly spuštěny požární hlásiče a prostředí bylo zamoreno nebezpečnými výpary.
Bylo zjištěno, že kouř vychází z nového kotle. O skodne události jsem ihned informovala pana F. M. (jméno viz referenční údaje). Po odborné prohlidce kotle bylo zjištěno, že je kotel zcela zanešen necistotami a dehtem .Firma uvedla ,že je to z nesprávného odsávání komínem,neboť bylo následně zjištěno, že firma Kominictvi Dolezal nenamontovala ke komínu jedna dvirka. Dle následné kontroly a čištění kotle jsem byla informována řemeslníkem ,který byl poslán p. F. M. ,že došlo ke ztrátě životnosti kotle o minimálně polovinu.
Ale i přes vyčištění v lednu 2019 stále docházelo k dehtovani kotle o čemž jsem opět informovala p. F. M. Kotel jsme 3x týdne cístila a přestože byl povolan jiný servisní technik, ani ten neuvedl kotel do správného provozu a to ani po instalaci omezovače tahu do kourovodu,kotel stále dehtoval.
K další a to 2.škodne události došlo v listopadu 2019,kdy servisní technik přijel dovyvistit kotel tzv.vypalenim a měl kotel uvést do chodu. Pri tomto vypalování kotle došlo i k požáru kourovodu a zakoureni celého domu,spuštění požárních hlasicu a evakuaci rodiny ven. Po tomto incidentu byl kotel odpojen. Tento servisní technik se od této situace neozval a ukončil spolupráci. Poté se p. F. M. rozhodl kotel sám zprovoznit. Bohužel, jak sám přiznal, vůbec to neumí a neví si s tím rady. Kotel stále nepřiměřeně dehtujea kouří, výpary jsou cítí v domě. O tom jsem p. F. M. opětovně informovala a nahlásila mu tak 3.škodou událost a to 5.1.2020 a to i s fotkami . Byl srozumen již o velmi kritickém stavu kotle a neustálém úniku kouře a velmi silného zápachu do domu a my tyto látky vdechujeme.
P . F. M. mi pouze řekl do telefonu že neví co s tím,že se poptat,ale již tyden se neozval.
Zapojení,zprovoznění a servis kotle
Vyčištění kotle, správne zapojení nebo výměna.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelkou a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitelka tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Pokud prodávající reklamaci uznal (uznává, že za vadu odpovídá) ale nedošlo k odstranění vady ve výše uvedené lhůtě (vada přetrvává), jedná se o podstatné porušení smlouvy pro které může spotřebitelka od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.