Společnost


MALYS GROUP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38721Neuznaná reklamace (částečně)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Michaela Zemková

Znění stížnosti

Objednali jsme si obývací stěnu od tohoto dodavatele, dle fotek a recenzí se zdála být v pořádku, zákazníci si chválili, že je kvalitní.

Stěna byla objednána 10/10/2019.
Dodána byla 22/11/2019 v pátek.
V sobotu jsme stěnu začali skládat (většinu jsme poskládali) a nábytek nám přišel "laciný", materiál se nezdál adekvátní a chtěli jsme odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od dodání zboží.

Dodavatel s tím souhlasil, ovšem za podmínek, že stěnu rozděláme a že je to eshop a nemají to kde dále prodat, proto nám vrátí pouze 30% kupní ceny.
Stěnu jsme rozdělávat nechtěli, protože vytažením šroubů a kolíků by mohlo dojít ke znehodnocení. Prodejce s tímto nakonec souhlasil.
Zároveň jsme nesouhlasili s 30% částkou vrácených peněz.
Zboží si odvezli zhruba v půlce prosince 2019.
Poté navýšili vrácenou částku na 50% (již bylo zasláno na můj účet) s tím, že je to konečné stanovisko.
S tím jsme taktéž nesouhlasili a proto jsme kontaktovali poradnu dTestu (jednací číslo 58731/MVe).

Poté jsme znovu kontaktovali dodavatele s tím, že i podle dTestu je 50% neadekvátní, dodavatel ovšem nesouhlasil, že více peněz nevrátí.


Produkt

Obývací stěna i komoda BAROS (Barevné provedení BAROS Bílý laminát / Blý lesk LED osvětlení 2 body + 2 body Bez osvětlení LED)


Požadované řešení

Žádáme o vrácení ještě minimálně 25% částky, tj. celkem aby bylo vráceno 75% kupní ceny minimálně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2020 10:52, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Výše vrácených peněžních prostředků při odstoupení od smlouvy může být dle § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, poměrně snížena a to za podmínek tam uvedených. Výši takto snížené částky zboží nelze posuzovat dle toho, zda je pro znovu uvedení do prodeje nutné ze strany prodávajícího učinění určitých kroků spočívajících např. ve výměně části zboží, přepravě tohoto zboží atp., ale podle snížení hodnoty věci po zásahu spotřebitele.

Pokud spotřebitel s výší již vrácené částky nesouhlasí a přeje si vrátit vyšší částku, doporučujeme o tom nejprve informovat podnikatele a poté případně postupovat cestou tzv. předžalobní výzvy, na kterou je odkázáno výše v textu, obdobným způsobem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 20:49, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.