Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 15. 3. 2018 u našich dveří zazvonil obchodní zástupce České aukční energetické a přítel p. Hedbábný podepsal Přihlášku o zajištění slev na dodávkách energií.
Bylo mu řečeno, že Přihláška o zajištění slev na dodávkách energiíí je na tkz. průzkum Městského úřadu, že se pro něj dodavatel nemění, jen bude mít slevu na dodání těchto energií.
Dne 26. 3. 2018 jsem zasílala dotaz, že se nám ozvala X Energie Praha a nesouhlasíme s převodem k této společnosti a podáváme písemné zrušení.
Ještě téhož dne jsme odeslali jak na XEnergie Praha 1, tak i na Českou aukční energetickou Brno písemné zrušení Přihlášky a tím jsme dodrželi stanovenou 14ti denní lhůtu. (viz podací lístek)
Dne 29. 3.2018 jsme obdrželi písemné potvrzení od XEnergie.
Podotýkáme, že na Českou aukční energetickou nebylo možné se dovolat na uvedené tel. číslo +420 779992000, nereagovali na mail, ani na doporučené odstoupení od přihlášky.
Jaké bylo naše překvapení, když dne 7. 1. 2020 skoro po dvou letech jsme obdrželi dopis o uhrazení FA cca na 4000,- Kč z důvodu nedodržení 14ti denní lhůty (tj. lhůta pro bezplatné zrušení Přihlášky). Přihláška je neúplná bez podpisu a data převzetí.
Dále byl přiložen další dokument, že když vezeme zpět výpověď, bude faktura automaticky stornována a dojde k obnovení služeb vyplývajících z přihlášky.
Nereagují ani na maily, nezvedají telefony ajn. prostě vůbec nekomunikují
Zrušení platby za přihlášku
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého jednání, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti (zástupce společnosti uváděl lživé údaje).
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Za uvedený přestupek může Česká obchodní inspekce udělit společnosti sankci až do výše 5 000 000 Kč. Více o podání na https://www.coi.cz/podatelna/.
I pokud bychom pohlíželi na smlouvu jako na platnou, odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy, což spotřebitelka učinila. Navíc, pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc a žádat o odstranění osobních údajů z databáze společnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.