Společnost


HUDYsport a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38727Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Tomáš Labuda

Znění stížnosti

dobrý den, v prodejně Hudy sport, Starobrněnská 6 jsem partnerce koupil obuv Vibram FiveFingers VI-B Nightshade, velikost 39 EU. Při zkoušce na prodejně bota seděla dobře. Po nějaké době, (datum koupě 6.6.2019 a reklamace 13.11.2019) velice občasného nošení, kdy jsou boty stále jako nové, začaly tlačit na patě. Prodejce reklamaci neuznal, z důvodu absence ,,žádné materiálové, konstrukční ani výrobní odchylky". Myslím si, že jsou boty stále dobré a stále se líbí, nicméně nesednou. Bohužel na prodejně při první zkoušce to zkrátka nešlo zjistit.


Produkt

Vibram FiveFingers VI-B Nightshade, velikost 39 EU


Požadované řešení

Lze stále ještě s prodejcem něco vyjednat, i s ohledem k případným lhůtám?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2020 16:04, před 5 lety

Prodávající dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá za vady výrobku. Je-li sporné, zda se vůbec jedná o vadu či nikoliv, je na místě odborné posouzení vady. Pokud by byl diskomfort při nošení obuvi zapříčiněn např. změnou kvality materiálu, nebo jeho vlastností, mohlo by se jednat o vadu. Pokud se však jedná o obuv, která nebyla správně zvolena ve vztahu ke stavbě konkrétní nohy, ač se na prodejně zdálo že je vhodně zvolená, o vadu se nejedná.

Zda došlo ke změnám materiálu může posoudit znalec z oboru. Pokud by znalec potvrdil, že jde o vadu výrobku, bude posudkem spotřebitel rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 09:03, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.