Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#38730Neuznané vrácení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Jana Havlíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

před Vánocemi jsem zakoupila jako dárek na internetové stránce czc.cz sluchátka pro poslech hudby z mobilu, tzv. pecky. Bohužel jsem ale netrefila správný konektor a sluchátka nepasovala příbuzné k telefonu, proto jsem je chtěla v zákonné lhůtě 14 dní vrátit. Dnes mi však přišel email, že se vrácení zamítá, neboť mnou vrácené zboží bylo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.Je toto zamítnutí v pořádku?

Děkuji předem za odpověď
Jana Havlíková


Produkt

Xiaomi Mi Dual Driver Earphones (Type-C)


Požadované řešení

uznání vrácení a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2020 23:26, před 5 lety

V daném případě nepanuje mezi odbornou veřejností shoda a problematika bohužel není dodnes upřesněna ani judikaturou. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné využít práva na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní v případě, pokud bylo zboží dodáno v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Toto ustanovení transponovalo čl. 16 písm. e) směrnice o právech spotřebitelů.

Podle pomocného dokumentu ke správnému výkladu směrnice o právech spotřebitelů vydaného Evropskou komisí (DG JUSTICE GUIDANCE DOCUMENT), musí existovat skutečná obava, že po rozbalení ochranného obalu nebude možné zboží vrátit z hygienických důvodů. Příkladem takového zboží může být rtěnka nebo třeba i matrace.

U sluchátek je nutné posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží po rozbalení uvést do prodeje schopného stavu - např. omytím nebo desinfekcí. Domníváme se, že v případě peckových sluchátek to možné je, i s přihlédnutím k tomu, že daná společnost na svých stránkách nabízí běžně k prodeji již rozbalená sluchátka (ač za nižší cenu, nežli nerozbalená - k tomu viz níže). Dle našeho názoru tedy pecková sluchátka nespadají do výjimky dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku, a spotřebitelka tedy má právo od smlouvy odstoupit. Toto stanovisko je podpořeno i tím, že výjimky (omezení) ze spotřebitelova práva odstoupit od smlouvy je třeba vykládat restriktivně (tj. ve prospěch spotřebitele).

Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, by neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Je otázkou, zda je v kamenných prodejnách umožněno taková sluchátka zkoušet. Domníváme se, že by v daném případě byl prodávající oprávněn započíst na vrácenou cenu zboží náklady, které mu vznikly při znovuuvedení zboží do prodeje (desinfekce, balení, apod.) nebo snížení hodnoty zboží, které již může prodat pouze jako rozbalené.

Upozorňujeme na to, že v toto případě se jedná o doposud nevyjasněnou problematiku a nevíme, jakým způsobem by situaci nahlížel například soud, který by ve věci rozhodoval.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.