Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z internetového obchodu dresser.cz jsem si objednala 10.9. 2019 bundu za 999 Kč. Po zaplacení jsem byla emailem informována, že zboží bude dodáno do 5-40 dnů. Bunda nevypadala vůbec jako na obrázku a byla malá. Vyplnila jsem online dotazník pro vrácení zboží a bundu odeslala na uvedenou adresu pro vrácení - Masarykovo náměstí 9, Slaný. Zároveň jsem společnosti odeslala již několik e-mailu s vyplněným formulářem pro odstoupení od smlouvy. Dodnes tedy 13.1. 2020 stále bez jediné reakce. Nemám zpět ani bundu ani peníze.Společnost inzeruje možnost vrácení zboží a navrácení plné částky zpět do 30 dnů, a tento termín splňuji.
Při nákupu bundy jsem k její ceně 999 Kč musela zaplatit ještě pojištění zásilky a balné za 58 Kč. Poslat bundu na adresu pro vrácení mě stálo 99 Kč.
název objednaného zboží: Krásná zimní teplá bunda Nero - Il nero, velikost S Barva: Il nero, Velikost: S, _reduced_stock: 1, adsw_order_number: 8001812954334911, číslo objednávky: 315181
Požaduji vrácení peněz za zboží a poštovné, tedy částky 1.057 Kč.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitelka dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnila možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitelka ještě nevrátila zboží nebo neprokázala jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebitelce. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschovala.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitelka tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvala ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.