Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38738Trvalé následky úrazu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2020, před 5 lety

Zdeněk Borůvka

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 31.8.2017 jsem měl úraz hlezenního kloubu levé nohy. Došlo k poškození vazů hlezna. Úraz byl léčen prozatím konzervativně, ortézou, tejpy, a několika rehabilitacemi. Od úrazu uplynuly více, než dva roky a nyní se stále projevují následky úrazu, které mne silně limitují v osobním i profesním životě.
Lékař ortoped z kliniky ortopedie ÚVN Praha potvrdil trvalé následky úrazu a to v následujícím rozsahu: ztuhlost,bolesti, nestabilita druhého stupně (++). Jako klient pojišťovny Kooperativa v době vzniku úrazu, jsem celou věc nahlásil a požadoval pojistné plnění za trvalé následky. Splnil jsem všechny jejich podmínky a poslal jim všechny potřebné dokumenty. I přes to jsem byl pojišťovnou odeslán na vyšetření jejich smluvním lékařem, které jsem tedy podstoupil.
Nejsem odborník ale jeho vyšetření probíhalo podstatně jinak, než v ÚVN a to z mého pohledu laxně a arogantně. Nedal mi ani žádný výstupní dokument a v podstatě řekl, že žádné trvalé následky nenachází. Podotýkám v této souvislosti, že lékař ÚVN mi doporučil operaci.
Sdělil mi, že odešle hlášení na pojišťovnu a ta se mi ozve.
Pojišťovna mi zaslala oznámení o ukončení šetření ve věci likvidace pojistné události e-mailem. Uznala pouze položku č. 1242 z oceňovacích tabulek, tedy ,,omezení hybnosti hlezenního kloubu lehkého stupně,, procentním ohodnocením 3%. Pojistná částka dle smlouvy je 400 000,- a částka k výplatě tedy 12 000,-.
Nevím, co uvedl v hlášení jejich smluvní lékař, ale rozhodně se jeho diagnoza neshoduje s nálezem ortopeda ÚVN Praha. Lékařská zpráva z vojenské nemocnice vůbec nehovoří o omezené hybnosti, nýbrž o, mimo jiné, ,,ztuhlosti,, která je v oceňovacích tabulkách Kooperativy také uvedena. Instabilita ++, kterou taktéž uvádí zpráva ÚVN, je dle mého to samé, jako termín ,,viklavost,, uvedený v oceňovacích tabulkách. Jiný termín popisující tyto potíže jsem tam nenašel.
S likvidací pojistné události tedy nesouhlasím, resp. s uznáním úplně jiného bodu, než který popisuje moje potíže a neshoduje se se zprávou ÚVN Praha. Zprávu ortopedie ÚVN považuji za správnou a silně pochybuji o nestrannosti smluvního lékaře Kooperativy. V příloze zasílám pojistnou smlouvu, nález z ÚVN, který potvrzuje trvalé následky úrazu a konečné vyjádření pojišťovny.


Požadované řešení

Uznání následujících bodů z platných oceňovacích tabulek kooperativy: 1246,1250. Respektování nálezu odborníka - ortopeda ÚVN Praha. Vzhledem k vážnosti omezení, které mi trvalé následky úrazu přinesly, a jež jsou podloženy i doporučením operativního zákroku lékařem ÚVN k nahrazení vazových částí hlezna, je postup Kooperativy sice trochu očekávaným, nicméně, dle mého názoru, nedostatečným v míře kompenzace, kterou má finanční plnění být.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2020 14:58, před 5 lety

Na žádost spotřebitele je pojišťovna povinna v písemné formě zdůvodnit výši pojistného plnění, popřípadě důvod jeho zamítnutí. Pokud spotřebitel se stanoviskem pojišťovny nesouhlasí, měl by vyslovit nesouhlas a požadovat znovu prošetření případu. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů.

Z uvedené stížnosti není zcela zřejmé o jaký pojistný produkt se přesně jedná. K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění (samostatné úrazové pojištění) je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Je-li předmětem sporu smlouva o životním pojištění (jejíž součástí je úrazové pojištění), je pro mimosoudní řešení sporu příslušný finanční arbitr. Finanční arbitr je oprávněný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.