Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Případ začal v únoru 2014 tím, že průvodce cestovní kanceláře nám na zájezdu na „utopil v mořské vodě“ elektroniku (kamera+foťák, příslušenství), kterou jsme mu na jeho pokyn svěřili. Cestovní kancelář Livingstone s.r.o., IČO: 26248051 (dále jen „CK“), se kterou jsme vycestovali, nás poučila, že poškození našich věcí nemohla zavinit, protože s odkazem na bod 13.5 svých všeobecných podmínek „neručí za majetek zákazníků v případě ztráty, poškození či krádeže“. CK nám ale doporučila, abychom si vyřídili náhradu škody s pojišťovnou v rámci cestovního pojištění sami. Pojištění v rozsahu BASIC (léčebné výlohy a asistence) bylo totiž nedílnou součástí naší smlouvy s CK a zahrnuté i v ceně. Navíc CK propagovala rozšíření o PLUS (odpovědnost, zavazadla…..), za které jsme zaplatili 990Kč/osobu.
ERV Evropská pojišťovna, a. s., IČO: 49240196 (dále jen „ERV“) pak naši škodu obratem vyřešila jako nelikvidní s kuriózním argumentem, že jsme neměli písemné potvrzení dopravce o převzetí našich věcí. Poradila nám ale, abychom zažalovali o náhradu škody průvodce CK.
Tím CK i ERV případ uzavřely, vlastně se stejným efektem tak, jako bychom pojištění vůbec nebyli.
Ani s odvoláním jsme u ERV neuspěli. Už jen proto, že řízení stížností mají nastaveno tak, že stížnost na vyřízení škodní události „Oddělením škod a Asistence“ vyřizuje vedoucí tohoto oddělení. Vedoucí tohoto oddělení nám v první řadě upřesnil, že pojištění zavazadel u ERV se vztahuje jen na přepravu leteckou (přestože i v pokynech CK se připomíná automatické pojištění zavazadel leteckou společností)! Zamítavé rozhodnutí ERV pak zdůvodnil argumentaci CK (opírající se o alibistické vyjádření viníka – průvodce CK), navíc způsobem jako by byl očitým svědkem událostí. Přitom naprosto ignoroval fakta předkládaná námi, jako klienty ERV, kterým CK způsobila škodu. Aby nemohlo být pochyb, že ERV naši stížnost prošetřovala se vší péčí, pan vedoucí údajně zkoumal i možnost využití Obecného pojištění odpovědnosti CK („shodou okolností u ERV“). Protože ale předtím dospěl k závěru, že jsme si škodu zavinili sami, nemohlo „důkladné prošetření“ dopadnout jinak, než že se o pojistnou událost nejedná, protože CK ani její dodavatelé služeb nepochybili.
K tomu jen doplnění, že CK se od samého začátku snažila vyvinit. Přitom se nejprve vymlouvala na vlnobití, což jsme fotkami z místa činu jednoznačně obratem vyvrátili. Proto přišla s údajnými pokyny průvodce o ukládání fotopřístrojů do vodotěsných obalů, které jsme nerespektovali, a tím si škodu zavinili sami. Ve velmi podrobných instrukcích k zájezdu jsou třeba „hybridní boty do vody“ ale vodotěsné obaly nikoliv…….atd. Takto jsme vyvraceli CK jednu výmluvu za druhou. ERV naše argumenty a hlavně hmatatelné důkazy ignorovala (fotky, torzo filmu z místa činu, instrukce CK).
Případ šetřen ERV jako č. 94766/1/BA
Přehodnotit rozhodnutí o škodné události a přiznat odpovídající pojistné plnění. Je nám lhostejné zda bude vyplaceno z našeho pojištění (BASIC+PLUS, Číslo pojistky cestovního pojištění: 8870000017 - sjednáno 26.11.2013) nebo z pojištění CK.
K tomu na vyžádání ERV předložíme jak důkazy (fotky, torzo filmu, listinné důkazy), tak stvrzenky k prokázání výše škody.
|
Tweet |
Při škodovém pojištění poskytne pojistitel pojistné plnění, které v ujednaném rozsahu vyrovnává úbytek majetku vzniklý v důsledku pojistné události. Pojistná událost je nahodilá událost, která je kryta pojištěním. V této souvislosi je důležité projít si pojistné podmínky a ověřit si, zda jsou splněny podmínky pro plnění z pojištění.
V tomto případě se jedná o svěřenou věc, kdy každý, kdo převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Pokud tedy průvodce v rámci plnění povinností CK vyzval účastníky zájezdu, aby mu svěřili své věci, odpovídá za škodu CK. CK odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí CK zákazníkovi škodu na majetku. Nelze se přitom odvolat na obchodní podmínky. Vzhledem k okolnostem případu by se pravděpodobně jevilo jako nepřiměřené požadovat doklad o převzetí věci.
Společnost ERV Evropská pojišťovna, a. s. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.