Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 7.12.2019 jsem se na zkoušku zaregistrovala u společnosti Be2, seznamovací agentury. Službu jsem nevyužívala a i tak mi bylo následně 7.1.2020 z mého účtu bez jakéhokoli předchozího upozornění strženo 2247 Kč. Nebyla jsem společností informována o ukončení doby platnosti zkušební verze ani o automatickém prodloužení smlouvy a její výši. Dne 7.1. jsem se ihned pokoušela přes email kontaktovat zákaznické centrum společnosti Be2, ale nikdo se mi dodnes neozval. Proto jsem dne 13.1. jsem dle pokynů uvedených na stránkách společnosti Be2 odeslala doporučený dopis s žádostí o ukončení smlouvy, kde požaduji okamžité ukončení smlouvy a navrácení částky. Děkuji. Pokorná
Požadavek zrušení Premium členství Academic Singles
Požaduji okamžité zrušení mého členství v Premium členství Academic Singles, dále požaduji vymazání veškerých mých osobních údajů (jméno, příjmení, bydliště, emailová adresa, datum narození) a transakčních (platebních) údajů z databáze Be2 a požaduji písemné potvrzení, že k tomuto došlo. V opačném případě podám stížnost na dozorový úřad pro ochranu osobních údajů.
Dále požaduji vrácení mých financí. Děkuji. Pokorná
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Společnost jsem kontaktovala přes uvedený email michal.hlavacek@be2.com
Nyní čekám na vyjádření.
Děkuji.
Pokorná
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost Be2 mi odpověděla následující:
"Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
Je nám velice líto, ale Vaše žádost o odstoupení od smlouvy nebyla zaslána v rámci ustanovené 14-ti denní lhůty.
Uvědomujeme si však, že si již nepřejete služeb svého VIP/Prémiového členství po vypršení uhrazeného období využívat a tímto Vám potvrzujeme, že prodloužení Vašeho hrazeného členství bylo již zrušené.
Vaše VIP/Prémiové členství vyprší k datu: 07/04/2020 a z Vaší strany již nebudou požadované žádné další poplatky.
Pokud si přejete profil vymazat, napište nám na ochrana@academic-singles.cz z Vaší registrované e-mailové adresy a potvrďte svůj požadavek na vymazání. Mějte prosím na paměti, že případné nevyužité Prémiové členství nebude refundováno. Před vymazáním aktivního Prémiového členství tak možná má smysl počkat, než skončí Vaše zaplacené období.
S přátelským pozdravem
Academic Singles zákaznický servis"
Na uvedený email jsem tedy zaslala potvrzení požadavku na vymazání.
Zajímalo by mne, zda je možné získat finanční obnos zpět.
Děkuji moc.
Pokorná
Co se týče vrácení stržených peněz, v praxi se ukazuje, že nejúčinějším prostředkem je tzv. chargeback, ohledně kterého se spotřebitelka může obrátit na svou banku (viz naše úvodní vyjádření).
Co se týče žádosti o výmaz údajů, přeřazujeme stížnost na společnost a žádáme ji o jeho potvrzení.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.