Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#38762Alza NEO - nedodržené podmínky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2020, před 5 lety

Matyáš Vaneš

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 29. 1. 2019 jsem si se stal členem programu Alza NEO a pronajal si zařízení - iPhone Xs 64gb - zlatá. Bylo mi tvrzeno operátorkou, že po roce mohu toto zařízení vyměnit na jiné, které bude v programu Alza NEO.

Od p. Vala jsem dostal zprávu dne 25.10.2019 skrz můj dotaz, kdy mohu provést výměnu zařízení následující:

"Dobrý den,

děkuji za zájem o službu Alza NEO.

Dle bodu 6.3. podmínek programu, které byly platné při schválení Vaší žádosti o účast v programu, můžete o výměnu za jiný model požádat po uplynutí 12 měsíců (12 uhrazených fakturách), ve Vašem případě tedy v průběhu ledna 2020.

Prosím, abyste nám v tomto termínu upřesnil typ a barevné provedení vybraného přístroje a pobočku Alza, kde si přejete výměnu realizovat. Tyto informace postačí zaslat v odpovědi na tento e-mail.

S pozdravem a přáním hezkého dne,



***** Vala - Alza.cz
Specialista pronájmu zařízení"

Dnes 14.1.2020 jsem si tedy požádal o výměnu zařízení za jiné. Nicméně jsem dostal odpověď od p. Pastírový, že výměna není možná.

"Dobrý den, pane Vaneši,

moc děkuji za zaslání podkladů.

Vzhledem k tomu, že jste byl již informován při žádosti o nový program, že nesplňujete podmínky. I při výměně zařízení je prováděn scoring a na jeho základě Vám byla žádost o výměnu přístroje zamítnuta.

Přístroj, který nyní máte můžete používat do 28.1.2021 a nebo program ukončit.


V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný zbytek dne.



Monika Pastírová - Alza.cz
Specialista pronájmu zařízení"

Toto jednání se mi nelíbí, nejdříve mi Alza NEO Tým sdělí, že výměnu mohu provést a nyní mi jí zamítne?

V podmínkách tohoto programu - 6.3 se nachází informace:

6.3. Každý Člen má nárok na výměnu stávajícího Přístroje v rámci Programu za nový model
a to nejdříve 12 měsíců před uplynutím doby platnosti Smlouvy dle odst. 6.1., tj.
u Přístrojů dle odst. 6.1. bodu a) po 12 měsících platnosti Smlouvy a dle odst. 6.1.
bodu b) po 24 měsících platnosti Smlouvy.

Člen má nárok na výběr libovolného nového Přístroje za podmínek platných v době podání
nové žádosti. Žádost o výměnu musí být podána formou kontaktního formuláře na
stránkách https://www.alza.cz/neo. Tato žádost o nový Přístroj Člena v tomto a/nebo
obdobném Programu může být také posouzena jako výpověď stávající Smlouvy, pokud
Člen dosáhl maximálního počtu Přístrojů, tak jak je definovaný v čl. 1.5, a splnění
minimální délky trvání Smlouvy.

- Pokud já jako zákazník si žádám o výměnu zařízení po 12 měsících platnosti smlouvy, mám nárok na výběr jiného zařízení a to bez zamítnutí. Alza měla možnost smlouvu vypovědět, pokud bych vážně porušil smluvní podmínky, což se nestalo a Alza ani této možnosti nevyužila.

Alza uvádí, že mám žádost vytvořit přes jejich formulář na webových stránkách, ale tento formulář se mi jeví jako chybný - formulář mi sděluje, že na Alze mám aktuálně dluh po splatnosti a to je lživá informace.


Produkt

Alza NEO - iPhone Xs 64GB - Zlatá


Požadované řešení

- umožnění výměny zařízení dle podmínek Alza NEO a nápravu informace o dluhu na jejich webových stránkách.

nebo

- vyplacení částky 18.468,- za nedodržení podmínek společnosti Alza NEO. (částka 12x1.539) - měsíce x měsíční splátka


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2020 15:14, před 5 lety

V daném případě se smluvní vztah řídí obchodními podmínkami programu Alza NEO. Dle těchto podmínek: "Každý Člen má nárok na výměnu stávajícího Přístroje v rámci Programu za nový model a to nejdříve 12 měsíců před uplynutím doby platnosti Smlouvy dle odst. 6.1., tj. u Přístrojů dle odst. 6.1. bodu a) po 12 měsících platnosti Smlouvy a dle odst. 6.1. bodu b) po 24 měsících platnosti Smlouvy. Člen má nárok na výběr libovolného nového Přístroje za podmínek platných v době podání nové žádosti. Žádost o výměnu musí být podána formou kontaktního formuláře na stránkách https://www.alza.cz/neo. Tato žádost o nový Přístroj Člena v tomto a/nebo obdobném Programu může být také posouzena jako výpověď stávající Smlouvy, pokud Člen dosáhl maximálního počtu Přístrojů, tak jak je definovaný v čl. 1.5, a splnění minimální délky trvání Smlouvy."

Společnost Alza si v obchodních podmínkách nevyhrazuje právo výměnu zamítnout. Dle citovaného ustanovení však společnost může žádost o nový telefon posoudit jako výpověď stávající smlouvy za splnění uvedených podmínek. (Dle čl. 6.2. Minimální doba trvání Smlouvy pro všechny Členy je vždy o 18 kalendářních měsíců kratší, než doba trvání Smlouvy stanovená v odst. 6.1., tj. u Přístrojů dle odst. 6.1. bodu a) 6 měsíců a dle odst. 6.1. bodu b) 18 měsíců.). V situaci kdy by spotřebitel vracel telefon poškozený, upravuje čl. 8 možnost účtovat smluvní pokutu, obchodní podmínky však nezakotvují možnost telefon za nový model nevyměnit. Ve vztahu k smluvní pokutě bychom rádi uvedli, že, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Z výše uvedeného dovozujeme, že společnost si v obchodních podmínkách nevymínila možnost odmítnutí výměny za nový model. Splnil-li spotřebitel podmínky smlouvy, má na jeho výměnu na základě trvající smlouvy nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2020 23:22, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.