Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#38763Pokuta za ukončení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2020, před 5 lety

David Němec

Znění stížnosti

Dobrý den.
01.09.2014 jsem uzavřel s firmou UPC smlouvu na poskytování služeb stran internetu a televize. Smlouva byla uzavřena na dobu neurčitou. Tato smlouva čítala pronájem Set - Top boxu, pronájem modemu, a balíčky Internetu a kabelové televize s názvy Česká Klasika/Digital klasik/Digital sport Bonus a dále smlouva obsahuje Balíčkovou slevu KOMBI KLASIK 40 u které je minimální doba užívání 12 měsíců.
Tuto smlouvu jsem se rozhodl ukončit z důvodu lepší nabídky od konkurenční společnosti ke dni 25.12.2019. Společnost UPC mě ještě týž den kontaktovala a samozřejmě se snažila nabízet vylepšení služeb a snížení ceny pokud u nich setrvám. Jejich nabídku jsem si vyslechl avšak i přes to jsem se rozhodl smlouvu ukončit. Načež mi pracovník zákaznického centra začal " vyhrožovat", že pokud od smlouvy odstoupím budou mě penalizovat za předčasné ukončení smlouvy a doplacení jakých si balíčků. Na odstoupení od smlouvy jsem trval a dne 25.12.2019 byli služby zastaveny.
Dne 13.01.2020 mi bylo doručeno "vyúčtování" na částku 3 493,40,-.
Po detailním přečtení vyúčtování jsem zjistil, že mi účtují
ROZDÍL STANDARD/VĚRNOSTNÍ CENA DIGITAL 21% 1774,79,- KČ v kolonce Televize a dále v kolonce OSTATNÍ mi účtují
ROZDÍL STANDARD/VĚRNOSTNÍ CENA INTERNET 21% 1821,-KČ.
Vzhledem k tomu, že se mi celá pokuta zdá neoprávněná a hlavně cena je přemrštěná, chtěl bych vědět, jak v celé věci dále postupovat.
Na smlouvě samotné ani není uvedená cena za služby a konkrétní balíčky už nejdou dohledat v nabídce společnosti UPC. Ale v tištěné nabídce z roku uzavření smlouvy jsem našel Balíček služeb KOMBI KLASIK 40 PLUS za cenu 499,-KČ avšak již při prvním vyúčtování v listopadu téhož roku jsem platil první částku 638,32,- KČ. Tato částka se stále zvedala a k datu ukončení smlouvy se vyšplhala na částku 679,98,- KČ. Tudíž se o žádnou slevu dle mého názoru nejednalo. Nechápu tedy, jakým právem a na základě čeho po mě společnost UPC chce "pokutu za odstoupení od smlouvy a doplacení zvýhodněné ceny".
Vzhledem k tomu, že jsem po celou tu dobu platil řádně a jenom za pronájem SET - TOP BOXU a WIFI ROUTERU jsem jim zaplatil více jak 7 200,- KČ, smlouva byla uzavřena na dobu neurčitou, podmínku 12ti měsíců využívání Balíčku jsem také splnil, ve smlouvě jsem nenašel žádnou zmínku o možné pokutě při zrušení smlouvy, pouze o vrácení všech přijímacích zařízení, které jsem také vrátil včas plně funkční domnívám se, že se ze strany společnosti UPC jedná o podvodné chování a neoprávněné obohacování se.
Také zde u Vás jsem se dočetl, že to není poprvé, co společnost UPC takhle jedná se svými "věrnými" zákazníky.
Obracím se tedy na Vás ve věci dalšího postupu a případného podstoupení celé záležitost Českému Telekomunikačnímu Úřadu.
Mám k dispozici smlouvu samotnou i poslední vyúčtování ve kterém je zmíněná pokuta.
Děkuji s pozdravem Němec David


Produkt

Odstoupení od smlouvy společnosti UPC.


Požadované řešení

Rada pro další postup ve věci odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2020 15:28, před 5 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11 už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.

Pokud spotřebitel uvádí, že si není vědom, že by uzavřel smlouvu právě s poskytnutí věrnostní slevy, musela by společnost prokázat, že smlouva s věrnostním balíčkem byla řádně sjednána, případně že spotřebitele o změně smlouvy informovala v souladu se zákonem o elektronických komunikacích.

Takto by navíc mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.1.2020 13:47, před 5 lety

Dobrý den, pane Němče,

prosím obraťte se na nás prostřednictvím kontaktů, které najdete na https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/kontakty-a-dokumenty/kontakt/. Vaši stížnost důkladně prověříme.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.2.2020 09:10, před 5 lety


David Němec

Dobrý den.
Společnost UPC se semnou spojila ještě týž den, kdy se zde vyjádřili avšak pracovnice zákaznického centra si trvala na svém, že daná pokuta je naprosto v pořádku a že na zaplacení pokuty budou trvat.
Po zaslání reklamačního formuláře a pár emailů mi dnes přišlo vyjádření reklamačního centra v tom smyslu, že i přes skutečnost, že má reklamace je neoprávněná se společnost UPC rozhodla mi vyjít vstříc a poplatek rozdíl mezi standartní a věrnostní ceny v celkové výši 3 600,- Kč včetně DPH bude odúčtován. Podotýkám, že "pokutu" jsem zaplatil v řádném termínu, tak aby nedošlo k případné penalizaci za pozdní úhradu a částka, která byla na vyúčtování nebyla 3 600,- nýbrž 3 493,40,-.
A že mi po provedené opravě zašlou konečné vyúčtování plateb za služby.
Počkám tedy na konečné vyúčtování ze strany UPC a na vrácení oné "pokuty" a na základě skutečností, které mám k dispozici včetně
nálezu Ústavního soudu z roku 2013 dám patrně celou záležitost k přezkoumání ČTÚ, protože jsem přesvědčen o tom, že společnost UPC nadále provádí klamavé a podvodné praktiky i přes to, že již v minulosti byla pokutována.

Pěkný den.
S pozdravem David Němec.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2020 14:01, před 5 lety

Dobrý den, pane Němče,

jsem ráda, že jsme Vám mohli vyjít vstříc. Také bych Vás chtěla ujistit, že smlouvy uzavíráme a služby poskytujeme v souladu s platnými právními předpisy a Všeobecnými obchodními podmínkami, které najdete na https://www.upc.cz/pdf/pece-o-zakazniky/dokumenty/VOP_UPC.pdf. Je samozřejmě na Vašem zvážení, jaké další kroky se ve věci Vaší stížnosti rozhodnete podniknout.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2020 23:41, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2020 11:45, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.