Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, 5. 4. 2020 to budou dva roky, co budu vlastníkem Smart TV zn. Sony, koupené v Alze přes e-shop, vyzvednuto v Ostravě. Smart TV ztratila přístup k obchodu s aplikacemi, takže v továrním nastavení obsahuje pouze youtube/netflix, ale žádné další aplikace se již nedají stáhnout. Psal jsem nejdříve na Sony, ti mi potvrdili, že se s partnerem neprodloužili smlouvu, a tak všechny tyto modely ztratí tuto podporu. Za mých utracených 15 tisíc korun se "omlouvají", ale nic dalšího s tím neplánují dělat. Odkaz na oficiální vyjádření: https://www.sony.cz/electronics/support/articles/00226633 . Poté jsem kontaktoval Alzu, která rovněž nechce přijmout zodpovědnost a prstem ukazuje zase na výrobce. Rozumím, že to nebylo jejich rozhodnutí, avšak před koupí jsem byl ubezpečen prodejcem v Alze, že TV nabízí tento obchod s aplikacemi (a mnoho z nich jsem používal), a to rozhodlo o koupi. Teď o ten přístup v záruční době přišla. Nikdo by si tu TV nekoupil, kdyby věděl, co ji čeká v budoucnu. Smart TV již už "není tolik Smart", jako kdysi bývala, a ztratila funkce, které jsou v popisu zboží. V ideálním případě bych chtěl navrácení peněz, nebo alespoň nějakou jinou formu náhrady, a ne jen pouze prázdné fráze "děkujeme za pochopení". Nemyslím si, že v této situaci by měl přijít zkrátka spotřebitel. Jako analogie může posloužit příklad s mobilním telefonem. Koupíte si telefon s Android OS, kde v záruce ztratíte přístup k aplikacím na Google Play. Android sice je otevřená platforma, kde se dají doinstalovat aplikace i jinými způsoby, nicméně TV tuto možnost nemá. Ještě dodám, že TV jsem fyzicky k reklamaci ještě nedovezl, s Alzou jsem jednal prozatím pouze telefonicky/e-mailem. Snad je text srozumitelný a předem děkuji za to, že se případem bude kdokoliv zabývat. Budu vděčný, když popřípadě i poradí, jak dále postupovat.
TV Sony KD-49XE7096
Vrácení peněz, popřípadě jiná adekvátní forma náhrady (ne výsměch zákazníkovi stylu "10% sleva v příštím nákupu výrobků značky Sony).
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány (přístup do obchodu s aplikacemi), může spotřebitel věc reklamovat. Za reklamaci odpovídá vždy prodávající a to i v případě, kdy je zřejmé, že vadu zapříčinil výrobce. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitel možnost žádat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit s prodávajícím smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.