Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U kola po 3 jízdě (kolo jako nové) ulomil se držák přehazovačky na zadním kole , co malém ne spusobilo vážně zraněni(ale ne spadl jsem), kolo bylo reklamované na prodejně, po vypršení 30 dnů bylo dohodnuto prodloužit reklamace ještě na 30 dnů , po vypršení lhůty vedoucí prodejny mně oznámila že kolo ještě není oprávněné a já musím čekat , když jsem odmítl čekat a požádal o vrácení peněz nebo výměnu za nové kolo, vedoucí mně zamítla reklamace a vrátila rozbité kolo , vysvětliv tím že kolo bylo vzato na reklamace z jejich dobre vůli, přitom že to kolo se skládalo pracovníkem na prodejně. Když obrátil na info společnosti mně posílali email že součástku máj můžou jí mně předat aby já si opravil kolo sám i dají mně slevu 1000 Kč na nakup, při tom že tam se musí opravit všechno oprava cca 4000 Kč
Horské kolo Kross
Výměnu za nové nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu (v obdobných případech tedy zásadně ve lhůtě jednoho měsíce), je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Polsku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.