Společnost


IVI ARDEC, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38811Nedodržení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2020, před 5 lety

Radka Svobodová

Znění stížnosti

Dne 8.3.2018 jsem v prodejně v ulici Pekařská 13 v Brně zakoupila dámské letní sandálky hnědé (koňakové) barvy na kovovém podpatku zlaté barvy s otvorem uvnitř pod obchodním názvem "BELIZE 1Q5158D" za 4.250Kč.

Na konci září 2019 jsem při uložení bot po letní sezóně zjistila, že se utrhl drobný pásek u paty, který poskytuje noze potřebnou oporu při chůzi. Bez něj je chůze nebezpečné až nemožná. Sandálky jsou vyloženě letní obuv, kterou jsem nosila jen výjimečně zřídka a převážně v kanceláři. Výrobce pásek zjevně poddimenzoval.

Dne 22.10.2019 jsem v prodejně na Pekařské ulici obě boty v originální krabici včetně dokladu o zaplacení osobně předložila a uplatnila reklamaci.
Žádala jsem výměnu zboží a v případě, že by byl již tento vzor vyprodán, tak opravu boty a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.

Dne 19.11.2019 jsem opět osobně navštívila prodejnu, abych zjistila stav reklamace. Prodejna na Pekařské byla ten den zavřená. Navštívila jsem tedy majitelku paní I.H. v její nově otevřené prodejně na Radnické 12. Paní H. se mnou zašla do prodejny v Pekařské ulici, kde se sandálky stále nacházely, vyfotila si je a rozhodla se apelovat na její italského dodavatele Vic-matié, aby reklamaci její stálé zákaznice uznal.

Dne 27.11.2019 v 22:26 hodin jsem od paní Hlavínkové obdržela SMS o neuznání reklamace se zdůvodněním, že se nejedná o výrobní vadu, ani o vadu materiálu. Boty jsou prý k vyzvednutí na Radnické 12 každý všední den.

Dne 28.11.2019 jsem na sídlo firmy odeslala "Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení zákonné lhůty 30 kalendářních dní k vyřízení reklamace" a žádala o vrácení kupní ceny 4250 Kč na můj bankovní účet. Doporučený dopis s dodejkou si paní Hlavínková nikdy nevyzvedla, Česká pošta mi jej vrátila 2.1.2020.

Dne 3.1.2020 jsem navštívila prodejnu na Radnické 2, ale bylo zavřeno až do 6.1.2020. (Provozovnu na Pekařské ulici paní Hlavínková koncem roku 2019 definitivně opustila a přesídlila na Radnickou 12).

Dne 8.1.2020 jsem osobně navštívila prodejnu na Radnické 12 a předala přítomnému personálu „Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace“ z 27.11.2019 oproti podpisu.

Dodnes, tj. 15.1.2020, mi majitelka kupní cenu nevrátila, ani se mi neozvala. Zboží zůstává u ní na prodejně.


Produkt

Dámské letní sandálky VIC Matié - hnědá kůže, kovový podpatek s otvorem, "BELIZE 1Q5158D"


Požadované řešení

Žádám vrácení kupní ceny 4250 Kč na účet uvedený v dopise "Odstoupení od kupní smlouvy...".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2020 13:02, před 5 lety

Prodávající je povinen vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2020 17:19, před 5 lety

Společnost se nám bohužel nepodařilo oslovit a vzhledem k tomu, že je služba založena na dobrovolné komunikaci, kterou bez oslovení nedokážeme zajistit, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.