Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#38818Neopravená pračka v rámci reklamace v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2020, před 5 lety

Roman Šach

Znění stížnosti

U společnosti Mall.cz jsem si zakoupil dne 18.10.2018 pračku Whirpool FSCR 10415 (s.n. 411735003841). Ta se v záruční době porouchala (u jednoho programu pračky se mi po skončení programu neotevřou dveře, zůstávají zablokované). Kontaktoval jsem firmu Mall.cz a žádal je v rámci reklamace o opravu pračky. Firma Mall.cz mi pro "rychlejší a efektivnější" vyřízení reklamace doporučila, abych přímo kontaktoval firmu Whirpool. To jsem okamžitě učinil a dne 4.11.2019 přijala firma Whirpool mojí reklamaci a na tuto vytvořila servisní zakázku (z.č. 2010297477). Dne 18.11.2019 ke mě přijel opravář vyslaný firmou http://www.perfektservis.cz/, aby si prohlédl závadu na pračce a aby se pokusil pračku opravit. Pan opravář řekl, že první co udělá bude to, že přehraje software pračky. Po přehrání software pračky mi sdělil, že musím spustit program u kterého dochází k blokování dveří, ale protože program trvá hodinu a on na místě nechtěl hodinu čekat, tak mi řekl, že mu mám pak zavolat, abych mu sdělil, jestli přeprogramování software pračky pomohlo nebo ne. Když jsem mu po hodině zavolal, tak jsem mu sdělil, že pouhopouhé přehrání software nepomohlo a dveře od pračky jsou pořád zablokované a že trvám logicky na lepší opravě pračky. Podotýkám, že jsem mu při jeho odjezdu nic nepodepisoval (např. předávací protokol o opravě atp.), protože jsem nemohl tušit (stejně jako on), zda bude pračka opravena nebo ne. On mi do telefonu sdělil, že, když nepomohlo přehrání software pračky, tak bude muset do pračky objednat celou novou řídící jednotku a že toto objednání bude trvat 14 dní. Slíbil mi, že se mi sám ozve, hned jak součástku bude mít. Když se po uplynutí 14-ti dnů neozval, tak jsem ho dne 12.12.2019 telefonicky kontaktoval sám. Sdělil mi, že zřejmě už má součástku doma a opět přislíbil, že se mi dne 16.12.2019 sám od sebe ozve, abychom spolu konečně dohodli termín montáže součástky. Bohužel se ani toho slibovaného dne 16.12.2019 neozval, neozval se ani později a tak jsem o celé záležitosti dne 19.12.2019 kontaktoval servis Whirpool se žádostí, aby mi sdělili proč technik v zákonné lhůtě na opravu nepřijel a jak to vypadá dále s mojí reklamací pračky, která nebyla dokončena. Obratem jsem obdržel vyjádření, že moje reklamace byla ukončena a to dne 18.11.2019 (tedy v den kdy byl u mě technik vyslaný společností PerfektServis), protože tento prý sdělil přes nějakou aplikaci, že pračku opravil. Když jsem jim následně celou situaci vysvětlil, řekl jsem jim, že fakticky vůbec k žádné opravě pračky nedošlo atp., tak jsem logicky žádal, aby mi tedy doložili např. mnou podepsaný protokol o opravě pračky. Na toto mi odepsali, že se mi omlouvají, že toto netušili (brali v podtaz pouze hlášení jejich technika, přes nějakou jejich vnitřní aplikaci) a slíbili mi, že se určitě technik ke mně dostaví a pračku mi co možná nejdříve opraví. Další dny uběhly a technik se už vůbec neozval. Proto jsem firmě MALL.CZ napsal, že z důvodu nedodržení lhůty ze strany servisu k opravě pračky (více jak 30 dnů), žádám o odstoupení od smlouvy a o vrácení peněz. Firma MALL.CZ mi odepsala, že s takovým řešením souhlasí, napsali mi, že na to mám ze zákona skutečně právo, ale dále mě upozornili na to, že mi pračku mohou tímto způsobem vyreklamovat pouze pokud jim dodám vyjádření od firmy Whirpool, nebo od firmy PerfektServis, proč nebyla technikem pračka opravena v zákonné lhůtě a proč byla reklamace uzavřena, aniž by k nějaké opravě skutečně došlo. Dle vyjádření firmy (Whirpool a PerfektServis) byla ukončena i když o tomto neexistuje žádný, řádný předávací protokol. A tady nastal prozatím můj největší problém a to ten, že firma Whirpool a firma Perfektservis mi uvedené vyjádření přes několik výzev a urgencí odmítají poslat. Už ani nedokážu spočítat, kolik žádostí jsem jim napsal. Firma MALL.CZ má problém reklamaci dokončit a vrátit mi peníze za neopravené zboží, dokud vyjádření od servisu nebo od firmy Whirpool neobdrží. Společnost Whirpool mi dne 13.1.2020 v komunikaci přes messenger na jejich oficiálních facebookových stránkách odepsala, že se mi omlouvají, že došlo k pochybení ze strany servisního technika, ale oficiálně mi toto napsat odmítají (formou jakou vyžaduje MALL.CZ) a firmu MALL.CZ bohužel nějaké vyjádření přes messenger nezajímá, pouze na základě tohoto vyjádření, prý nemohou reklamaci dokončit. Dostal jsem se do začarovaného kruhu a opravdu už nevím co mám udělat, abych se domohl svého práva. Práva odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za nedodržení lhůty servisní opravy. Každý den píšu žádosti jak na firmu PerfektServis, tak na společnost Whirpool, ale tyto společnosti si mě přehazují jako horký brambor. Nemohu za to, že nebyl technik (bez jakékoliv jiné dohody atp.) od doby nahlášení reklamace 4.11.2019 (a od doby jeho fyzické návštěvy u nás dne 18.11.2019) schopný pračku opravit a totálně se na opravu vykašlal. Nemohu za to, že se ani on, ani nikdo jiný z firmy již dále neozval a pračku neopravil. Pak mi ještě firma whirpool napsala (bohužel opět jen přes messenger), že technik čerpal dovolenou a náročné školení, ale to mě přeci jako spotřebitele vůbec nemusí zajímat. Firma má v tom případě snad povinnost zajistit jiného opraváře a nebo se alespoň domluvit na jiném postupu. Ale to nikdo z firmy neučinil.


Produkt

Whirpool FSCR 10415 (s.n. 411735003841) - servisní, reklamační zakázka (z.č. 2010297477)


Požadované řešení

Žádám firmu PerfektServis (nebo Whirpool) o vydání protokolu o neprovedené servisní opravě v zákonné lhůtě (více jak!!!) 30-ti dnů, abych tento protokol mohl už konečně předat firmě MALL.CZ, aby tato mohla dokončit mojí reklamaci na kterou mi uvedla, že mám zákonné právo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2020 10:44, před 5 lety

Podle soudní judikatury odpovídá prodejce i za pochybení servisu. Povinnost přijmout a vyřídit reklamaci je nerozlučně spjatá s kupní smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a spotřebitelem. Nehledě na to, že je k provedení reklamace určen autorizovaný servis. Její nevyřízení ve lhůtě 30 dnů je porušením zákona o ochraně spotřebitele, což opravňuje k odstoupení od smlouvy.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2020 16:36, před 5 lety

Spotřebitel nás kontaktoval s tím, že má ke stížnosti další informace, proto na něj přeřazujeme stížnost, aby je mohl doplnit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.1.2020 17:13, před 5 lety


Roman Šach

Abych byl spravedlivý, tak dnes 22.1.2020 jsem poprvé od začátku mého případu obdržel do emailu vyjádření ze společnosti Whirpool s tím, že se mi omlouvají za vzniklé potíže, napsali mi, že po jejich provedeném šetření uznávají pochybení ze strany servisního střediska a nabízejí mi prvotní "případnou" kompenzaci v podobě výměny pračky za jinou a nebo možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz u společnosti MALL.CZ v rámci reklamace. Pokud vše proběhne tak jak má, tak to sem samozřejmě okamžitě dopíšu a určitě bych byl rád, kdyby se případ opravdu úspěšně uzavřel. Děkuji prozatím společnosti dTest za možnost mít stížnost takto "viditelně na očích" a děkuji za cenné rady. Roman Šach.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2020 09:46, před 5 lety

Vážený pane Šachu,

je mi velice líto, že v rámci reklamace došlo k nepříjemnostem, které zmiňujete.

Ráda bych celou situaci prověřila a pokusila se zajisti co nejrychlejší vyřízení dané situace. Poprosila bych Vás o doplnění čísla Vaší objednávky v rámci nákupu u nás. Bohužel dle servisních identifikačních údajů nemáme možnost objednávku u nás dohledat.
Můžete mne zpětně informovat v tomto vláknu či zaslat email na adresu overeno@mall.cz .

Děkuji a přeji hezký den.

S pozdravem,

Kristina Draštíková
MALL.CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.1.2020 10:07, před 5 lety


Roman Šach

Vážená paní Draštíková.

Z firmy MALL.CZ se mnou celou kauzu řeší přes messenger společnosti mall.cz nějaký "asistent" MAREK. Tuto informaci si určitě můžete ve firmě zjistit, pokud ne, mám samozřejmě vše zálohováno. Musím uznat, že se mnou komunikuje sice velmi vstřícně, ale defakto celou dobu naší komunikace mi pořád sděluje, že dokud já jakožto spotřebitel, neseženu protokol (o opravě, nebo spíše neopravě) pračky od společnosti Whirpool, nebo od společnosti PerfektServis (která vysílá své techniky na místo opravy), tak mi nemůže firma MALL.CZ nijak pomoct. I když jsem ho žádal, že v celé věci figurujete jako prodejci, tak mi vždy napsal, že ho to sice mrzí, ale že já jsem povinen ten protokol sehnat a dodat ho společnosti MALL, jinak mi pračku nemáte jak vyreklamovat. Takže pomoc ze strany MALL.CZ byla bohužel skutečně v nedohlednu. Nyní, skoro po třech měsících co jsem poprvé pračku reklamoval, mi konečně firma Whirpool požadovaný protokol poslala a já v současné době řeším co bude dál. Mám údajně dvě možnosti. Firma whirpool mi jako náhradu nabídla výměnu rozbité pračky za novou (ale nyní čekám, jestli svůj návrh skutečně dodrží) a pokud ne, tak mi asistent Marek napsal, že by již nemělo nic bránit tomu, aby mi firma MALL.CZ vrátila peníze z důvodu odstoupení od smlouvy. pokud se v tomto týdnu společnost Whirpool neozve a pračku nedoveze, tak se určitě obrátím na vás (na společnost MALL.CZ), aby mi byla pračka tedy již vyreklamována a vyplacena. Pokud se mě potřebujete zeptat na nějaké údaje soukromě, není problém, kontakt na mě je v systému vaší společnosti pod mým jménem. Číslo faktury/daňového dokladu zakoupené pračky je 5037421401. S pozdravem Roman Šach

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2020 14:41, před 5 lety

Spotřebitel nás kontaktoval s tím, že má k případu další informace. Stížnost na něj proto přeřazujeme, aby měl možnost je doplnit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.1.2020 14:50, před 5 lety


Roman Šach

Hodnocení:

Komentář: Dnešního dne 29.1.2020 mi firma Whirpool dodala novou pračku a starou, rozbitou si odvezla. Takže ve finále dodrželi své slovo (svojí nabídku, jak spor vyřešit). Mrzí mě, že celý případ trval tak dlouho, mrzí mě, jak se zachovala servisní firma (hlavně technik, který byl ke mě na opravu pračky vyslán), ale bohužel i toto se stává. Přeji každému (komu se jakýkoliv výrobek v záruční době porouchá), aby systémem reklamace prošel v pohodě, v zákonné lhůtě a hlavně bez zbytečných nervů. Firmě Whirpool nakonec děkuji, že se k problému postavili čelem a doufám, že si to se servisní firmou pořádně vyřídí