Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den ,
chtěla jsem se zeptat,měli jsme vysoký nedoplatek za TUV a proto jsme si nechali přes družstvo reklamovat vodoměr,vodoměr nám odebrali na kontrolu,po měsíci nám přišlo osvědčení a výsledku ověření,že vodoměr nesplňuje požadavky stanovené certifikátem a schválením typu relativním předpisem. K tomu nám přišel dopis i z družstva, že nám vodoměr naměřoval o 1% méně,celá věc se nám nějak nezdá na družstvě nám řekli že můžeme být rádi že nám to nedoučuji.Ikdyž nám sice měřil méně,máme hodně viditelnou změnu na spotřebě jak za minulý rok tak i od výměny za nový vodoměr.Chtěla jsem se zeptat jak mám celou věc řešit,jestli bytové družstvo jedná oprávněně.
Předem děkuji za odpověď Veronika
TUV
Nechci ať se bere cela věc podle vadného vodoměru na TUV.
|
Tweet |
Problematika měření dodávané vody je upravena v zákoně o vodovodech a kanalizacích, který v ustanovení § 17 odst. 4 uvádí, že zjistí-li se při přezkoušení vodoměru vyžádaném odběratelem, že údaje vodoměru nesplňují některý z požadavků stanovených zvláštním právním předpisem (Zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění zákona č. 119/2000 Sb. Vyhláška č. 334/2000 Sb., kterou se stanoví požadavky na vodoměry na studenou vodu označované zkratkou EHS), vodoměr se považuje za nefunkční; stanovení množství dodané vody se v tom případě provádí podle skutečného odběru ve stejném období roku předcházejícímu tomu období, které je předmětem reklamace nebo žádosti o přezkoušení vodoměru.
ORLOVAN, bytové družstvo, bylo o podané stížnosti informováno, ale neprojevilo zájem se k ní vyjádřit. Stížnost proto uzavíráme.