Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#38837Neprovedená reklamace - přivezli poškozenou sedačku. 31/10/2019, dodnes, 13/1/2020 není vyřízeno

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.01.2020, před 5 lety

Lenka Sabachova

Znění stížnosti

Prodejce mi 31.10. 19 namísto do 8 týdnů dodal po 10 týdnech sedačku, která má odřený a špinavý jeden díl, prodřený druhý a čelo rozkladu je zlomené. Na první dobrou se ihned po zavolání tvářili, že vše bude v pořádku.
Po nějaké době se ozvala "paní nepříjemná", která se mi snažila vysvětlit, že to není až taková závada, že nejsou dostačující fotky/viděli je ihned po dovezení a volali, že takto to stačí a vyřídí se to raz dva opravou nebo výměnou/
nebyla schopna poslat technika, který by si to tedy sepsal a vyfotil lépe, nabízela mi směšných 15% bez opravy, nechat to tak, nebo 10% a opravit pouze zlomeninu. Odstoupit od smlouvy mi neumožnila, z důvodu, že jsem nenakupovala po internetu, pak mi napsala, že vlastně nelze sedačka ani opravit, protože by to nestihli do Vánoc, ani do 30 dnů. Pak mi napsala, ať si vyberu jinou sedačku ve stejné nebo dražší kategorii.Nechápala, že má vybranou sedačku dle rozměru a hlavně s potahem, který měl být v souladu s kočičí domácností. Odmítla mi objednat jinou /stejnou/ sedačku bez závad, jako výměnu, že to nejde.Když jsem si tedy vybrala jinou sedačku v dražší kategorii, dělala, že jsem to vůbec nenapsala a předala to vedoucímu, který mi napsal, že postupovala správně a pak už na nic nikdy neodpověděl. Mám doma stále sedačku se 3 závadami a nekomunikujícího neseriozního prodejce na protistraně.
Co je o to smutnější, že od Jeny nábytek jsem měla původní sedačku, kupovala jsem ji pře 20lety a ty služby byly nesrovnatelně lepší a na vyšší úrovni. Nyní má Jena jiného majitele a služby vypadají takto:-(


Produkt

Sedací souprava v ceně cca 27000, konkrétně DuoPanama, v provedení levý roh, s lepším potahem na objednávku


Požadované řešení

Požadovala jsem buď výměnu celé sedačky za stejnou
nebo slevu 15% na ušpiněné, odřené a prodřené díly a k tomu opravu zlomeného čela
nebo opravu celé sedačky.
Samozřejmě se svozem, přivezením zpět a instalací.
řčišlo jim to jako přemrštěné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2020 10:02, před 5 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (viz § 19 zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.2.2020 10:24, před 5 lety

Vážená paní Hrabová,

Vámi zakoupená sedací souprava byla vyrobena na zakázku, proto výměna za totožný kus není možná.
Nabídli jsme Vám tedy svoz do opravy nebo výběr jiného zboží či vrácení peněz.

Akceptujeme Vaše rozhodnutí - vrácení zboží a peněz.

Chápeme, že je pro Vás celá situace nepříjemná a omlouváme se za způsobené komplikace.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.2.2020 22:53, před 5 lety


Lenka Sabachova

Dobrý den, ovšem to by musel někdo reagovat a napsat mi to, žádala jsem vrácení peněz,ale opět tu samou sedačku. Za to čekání jsem požadovala, abyste mi tu vadnou odvezli až po té, co dodáte nově objednanou-ovšem, nikdo od vás nechce reagovat promptně, natož seriozně. Momentálně jste reagovali až na to, že jsem z donucení, protože váš pracovník prostě přestal komunikovat a nastolil situaci, že už to vypadalo, že mi navždy zůstane sedačka odřená, děravá, špinavá a se zlomeným dílem, kývla na desetiprocentní slevu a opravu čela. Stále čekám. 10% jste si vydupali nátlakem, také to bylo nahlášeno ČOI, čelo stále nemám, vypadá to, že ho přivezete snad v pátek a kdo ví, jak to dopadne a poslali jste 10%,ale jen z části ceny za koupený set. Váš zástupce mi slíbil, že dopošlou alespoň rozdíl, aby to bylo 10% z celé sedačky,ale na to už zase čekám druhý týden.
Opravdu je ostuda a smutné, co se se společností Jena za těch 20 let, kdy jsem tam naposledy kupovala sedačku, resp. asi za tu dobu, co ji má čerstvě nový majitel z Brna, stalo. Snažila bych se dohodnout i s ním, kdyby nebyl v utajení.
Takže mně zůstane MOŽNÁ sedačka s opraveným dílem, který byl zlomený,ale odřená,, špinavá a děravá. v prostoru rozhodně stát nemůže a útěcha bude sleva 10%, což mi v takovém případě skutečně adekvátní nepřipadá. A právě proto, že jde o sedačku na mítu a jsou zde naši, čeští výrobci sedaček, kteří na míru vyrobí a když je problém, přijede sám majitel a věc řeší, i když to není vina firmy, ale špatné volby při výběru zákazníkem. Bohužel, jsem na ni dostala kontakt až ve chvíli, kdy už byl rozhádaný spor a já nechtěla být zase měsíce až dva bez sedačky. U vás to bylo 10 týdnů a služba opravdu otřesná a k zastydění.
Počítejte, že recenze opravdu z mé strany budou. Zákazníci by měli vědět, jak vaše služby vypadají. :-(
L.Hrabová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 15:20, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.