Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s následující záležitostí.
9.5.2014 jsem zaslal na záruční opravu TV s chybou, že se TV samovolně vypíná na adresu internetového obchodu ve kterém jsem TV koupil 19.11.2012 za 46352,- Kč bez DPH. Postupoval jsem dle jejich postupu, kdy mi poslali na místo vyzvednutí kurýrní společnost.
19.5.2014 mi byla TV zaslána zpět stejnou kurýrní službou, kde jsem musel uhradit náklady za poštovné 298,- Kč (při uznané reklamaci má poštovné hradit obchod). Po rozbalení jsem zjistil, že obrazovka je rozbitá (dle přiloženého listu, ale závada kterou jsem reklamoval byla opravena). Hned jsem zaslal reklamaci kurýrní službě Intime. Která mi po pár dnech po mém dotazu odpověděla, že reklamace je uzavřena, ale že mi nemůžou říci jak, protože informují jen své zákazníky, se kterými mají smlouvu a ať se obrátím na odesilatele.
Po několik emailových zprávách mi bylo 23.6. odpovězeno obchodem ať jim TV zašlu opět zpět, že to budou řešit individuálně. To jsem učinil a TV si 27.6. odvezla kurýrní služba.
Od té doby i přes moje emailové dotazy mi bylo jen jednou odpovězeno, že rozbitá TV nespadá do záruky a ať jim dám ještě čas. Od té doby opět uplynuly dva týdny a na další moje dotazy nikdo nereaguje.
Protože se jedná o internetový obchod se sídlem v Maďarsku si nevím rady jak mám dále postupovat abych získal peníze zpět. Od podání reklamace tu budou již tři měsíce.
TV jsem nafotil, byla rozbalována před svědky. Dle přepravních podmínek za zboží ručí odesilatel.
Jedná se o obchod edigital.cz
Můžete mi pomoci?
S pozdravem
Milan Fridrich
TV Samsung 55´ Led 3D Samsung
Vrácení peněz, případně nová TV (žádná oprava)
|
Tweet |
V tomto případě je důležité si uvědomit, že se jedná o zahraniční subjekt, se kterým uzavřel spotřebitel smlouvu. Nejprve je tedy důležité vyřešit otázku rozhodného práva. Vzhledem k faktu, že se prodávající zaměřuje na českého spotřebitele, bude dle našeho názoru rozhodným právem pro smlouvu právo české. Tomu odpovídají i obchodní podmínky prodávajícího.
Spotřebitel předal prodávajícímu věc k reklamaci. V tu chvíli se věc stala předmětem jeho závazku. Dle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Nejedná se tedy opravdu o reklamaci, ale jedná se o nárok vyplývající z deliktního jednání. Spotřebitel má právo na uvedení věci do předešlého stavu. Mohl by také v souladu s § 2951 občanského zákoníku požadovat náhradu v penězích. V takovém případě se hradí skutečná škoda. Skutečnou škodou se rozumí újma spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného a reprezentující majetkové hodnoty, které bylo nutné vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu.
Vzhledem ke sktečnosti, že stížnost směřuje vůči zahraničnímu subjketu, stížnost uzavíráme a spotřebitele si dovolujeme odkázat na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům s řešením problémum s obchodníky z jiné země EU - http://www.evropskyspotrebitel.cz/.