Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, v prosinci jsem měla nehodu, kde jsem vedena jako poškozená. Po domluvě s pojišťovnou pojistníka, byl proveden odhad škody na mém autě, jenže nikdo mi nechce sdělit částku na kterou byla náhrada škody odhadnuta. Likvidátor mi prý tuto částku nemůže sdělit na pokyn pojišťovny, prý jednoduše nesmí a pojišťovna mi tuto částku prý oznámí až po zaslání čísla bankovního účtu s tím, že pokud nebude částka stačit, tak mi budou finance proplaceny zpětně po předložení konečné faktury za opravu. Nevidím důvod, proč mi částku nemohou sdělit před zasláním na bankovní účet a mám obavu z toho, že částka bude podstatně nižší než cena opravy a po odeslání této částky na můj účet, bude pro pojišťovnu věc uzavřená a já jako poškozená budu do opravy investovat své peníze. Děkuji za informaci.
Sdělení odhadnuté částky před zasláním na bankovní účet.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2797 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je šetření skončeno sdělením jeho výsledků osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění; na žádost této osoby jí pojistitel v písemné formě zdůvodní výši pojistného plnění, popřípadě důvod jeho zamítnutí. Pojišťovna je tedy povinna sdělit spotřebitelce jaká je výše pojistného plnění, které se jí chystá vyplatit.
Pokud byla způsobena škoda vozidlem třetí osoby, má poškozená právo na náhradu škody od pojišťovny, se kterou má škůdce uzavřenou smlouvu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Nahrazuje se skutečná škoda. Skutečnou škodou je újma spočívající ve zmenšení majetku poškozené vyjádřitelná v peněžité částce, kterou je nutno vynaložit na navrácení do stavu před poškozením. Účelem zavedení povinného ručení je zajistit poškozenému plnou náhradu skutečné škody.
Dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. II. ÚS 2221/07 se za škodu považuje újma, která nastala v majetkové sféře poškozeného, a její výše je dána rozdílem mezi majetkovým stavem poškozené před a po poškození. I rozsah náhrady škody proto musí zohlednit výši všech nutných prostředků, které byla poškozená nucena vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Nelze přenášet povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci do původního stavu na poškozenou a neodůvodněně jí znevýhodňovat oproti škůdci. Náhrada by měla být tedy v takové výši, aby bylo možné věc uvést do stavu před pojistnou událostí.
Pokud spotřebitelka s likvidací pojistné události nesouhlasí, měla by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu.
Nebude-li spotřebitelka se svou argumentací úspěšná, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci.
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.
Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.