Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od firmy RI OKNA jsme si nechali s manželem vyměnit stará okna za nová plastová, po určitém čase se na sklech daných oken začaly postupně objevovat šrámy v podobě pruhů tmavší barvy, které byly patrné od pohledu, přes okno nebyl možný normální výhled. Firma uznala, že se jedná o výrobní vadu, poškozená okna vyměňovali průběžně. Když se to tak stalo už u několikátého okna, tak jsme požadovali výměnu i všech zbývajících oken, protože jsme měli velké podezření, že se tak stane i u dalších. Bylo nám slovně zamítnuto, samozřejmě bez písemné podoby, aby nebyl doklad v ruce, nikdo nám na to papír vystavit nechtěl a bylo řečeno, že se okna budou měnit průběžně, až se vada vyskytne. Teď naposledy nám ale byla reklamace zamítnuta, že již uplynul čas, kdy je možné reklamovat. Je ale evidentní, že se jednalo o vadu již z výroby. Bylo nám teď odpovězeno e-mailem, že si můžeme nechat opravit okna za své peníze a bude nám v rámci dobrých vztahů nabídnuta sleva. Příjde mi ale nespravedlivé, chtít po nás, abychom si zaplatili, co bylo špatné už z výroby a my jsme vůbec svým použilváním nezavinili. Výměna oken probíhala až do roku 2019 včetně.
Smlouva o dílo byla sepsána na pobočce ve Svitavách, číslo zakázky je OS1***7, ZF20***0191, doplatek daňový doklad 20***76.
Děkuji za vyřízení
Š. H. a D. H.
skleněná výplň všech oken ze zakázky
bezplatná výměna zbývajících oken, vadu vykazují s odstupem času všechny okna z původní zakázky
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Podle našeho názoru je možné uplatnit právo z vady v obecné promlčecí lhůtě 3 let, avšak za předpokladu, že se vada vyskytne ve lhůtě 24 měsíců. Pokud se vada vyskytla po uplynutí 24 měsíců, není možné uplatnit právo z vadného plnění pro uplynutí zákonné lhůty.
Pokud bylo ústně přislíbeno, že bude výrobek vyměněn ihned po vyskytnutí vady, lze to považovat za závazek podnikatele poskytnout spotřebiteli lhůtu pro reklamaci nad rámec zákonné lhůty 24 měsíců. Takováto smluvní modifikace ve prospěch spotřebitele je možná. Podnikatel je takovou, byť i z ústně uzavřenou, modifikací vázán. Na spotřebiteli však je, aby existenci takového ujednání prokázal (kupř. svědeckou výpovědí).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.