Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.11.2013 jsem v prodejně KIKA Nábytek s.r.o., sídlící na Pražská 135, 251 01 Čestlice, zakoupil konferenční stolek MURANO z ohýbaného skla za 10 990 Kč včetně DPH.
Počátkem května 2014 se na skle objevila velká prasklina, zřejmě pnutím ve skle.
Stolek jsem opakovaně reklamoval v průběhu měsíce května 2014 avšak bezvýsledně. Odůvodnění společnosti KIKA je, že se záruka nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním ani na vady a poškození, které si kupující způsobil sám.
Se způsobem vyřizování mé reklamace a neochotou prodejce uznat reklamaci nesouhlasím neboť jsem přesvědčný, že je oprávněná a mám nárok na výměnu zboží za nový kus nebo na vrácení peněz.
Konferenční stolek MURANO, rozměr 115x65 cm, výška 41 cm, ohýbané sklo, pojízdný stůl n akolečkách
Výměna stolku za nový, pokud již není v nabídce, vrácení peněz.
|
Tweet |
Reklamace se skutečně nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození, ale je-li reklamace uplatněna v prvních šesti měsících po převzetí věci, měl by prodávající prokazovat, že rozpor s kupní smlouvou, který je spotřebitelem uplatňován, nebyl na zboží přítomný již v době převzetí. Jinak se má za to, že rozpor s kupní smlouvou existoval již při převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Byla-li reklamace uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a byla-li zároveň vyřízena v zákonném termínu, musel by spotřebitel prodávajícímu prokázat, že se o vadu jedná. Důkaz lze podat nejlépe znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Znalecký posudek si může spotřebitel nechat vypracovat i v případě, kdy byla reklamace uplatněna v prvních šesti měsících. Tímto krokem vyplepší své důkazní postavení.
Společnost Kika Nábytek s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.