Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 29.11.2019 jsem této firmě poslal 147,- Kč. Aby mi zpřístupnili fotografie a údaje o profilech jejich zákazníků mající zájem o kontakty s dalšími subjekty. Platba proběhla tak, že bylo nutné zadat číslo mojí platební karty, platnost karty a kontrolní třímístné číslo karty uvedené na rubu. Tedy všechny údaje o kartě. Potom byla provedena autorizace přes číselný kód zaslaný SMS.
Tímto jsem považoval věc za ukončenou a dále jsem se věcí nezabýval. A nepožadoval uzavření jakéhokoli dalšího smluvního či jiného vztahu.
29.12.2019 bylo z mého účtu stržena částka 2.247,- Kč bez udání důvodu, bez vyžádání autorizace, bez udání protiúčtu apod.
Nebyla mi předem zaslána ani faktura, ani jakákoli smlouvu či jiný právní dokument o tom jak a k jakému smluvnímu vztahu došlo. Nelze toto jednání považovat jako konkludentní.
Firma zneužila první platbu k uzavření smlouvy jednostranným způsobem. Údajně při platbě kartou došlo k uzavření smlouvy. Toto považuji za skryté podvodné jednání. Právní úkon musí být srozumitelný a zjevný. Ne vázaný na jinou právní skutečnost. Tedy skrytý údaj na platební kartě.
Václav Simota (althan@seznam.cz "Marcel")
Produkt
tzv. ”Prémiové členství” be2 S.a.r.l.
Požadované řešení
Vrácení částky 2.247,- Kč na účet, ze kterého byly bez autorizace strženy.
Č. účtu viz referenční údaje
”Prémiové členství”
Vrácení částky 2.247,- Kč na účet, ze kterého byly bez autorizace strženy.
Číslo účtu 670100-2203113629/6210
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.