Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
V posledních dvou měsících, zejména pak kolem Vánoc se nám opakovaně stalo, že regály avizovaného zboží dle letáku zely prázdnotou, zboží údajně nebylo vůbec na skladě. Jednalo se o prodejnu Tesca v Kopřivnici. Na moji stížnost přímo v prodejně nejprve reagovala prodavačka slovy: "jsem tu jen brigádně a nevím, kde co je", přivolaná vedoucí úseku mě poslala na Informace, kde mi velmi neochotný personál sdělil, že kdybych si přivstala, měla bych aspoň část nákupu /bylo kolem čtvrté hodiny, tedy jeli jsme nakoupit hned po práci), načež se věnoval opět svému mobilnímu hovoru. Vmísila se do toho paní pokladní, která prohodila něco o drzosti zákazníků a mně nezbylo, než se zklamáním (dojíždíme do Tesca poměrnou dálku z malé vesnice) odejít. Nedalo mi to ale, a celou situaci jsem si zaznamenala fotoaparátem, kde mám doloženo neuvěřitelné množství prázdných polic a regálů s nedoplněným avizovaným zbožím. Jen cestou k pokladně jsem takovýchto "vybraných" míst objevila kolem dvaceti, přičemž nejhorší asi byla reakce personálu, který mě opravdu nevybíravě odbyl a za zády se mi ještě vysmál. Pochopitelně chápu, že se může stát, že zboží se vyprodá dříve, než obchodník očekává, ale bylo by milé proškolit personál v otázce základní slušnosti... Nehledě na to, jak zcela odlišná zkušenost se mi naskytla (o hodinu později) v jiné prodejně, kde regály slev byly stále průběžně doplňovány a velmi ochotní prodavači pomáhali zákazníkům sami dohledávat slevy nebo vážili zapomenuté ovoce a pod. Nemusím dodávat, že tržba v Tescu pro mě představovala pár korun a nákup pro pětičlennou rodinu jsem následně obstarala naproti u konkurence...
Prázdné regály nedodaného zboží, nevhodné chování personálu
Velmi bych uvítala větší pružnost v dodávce zboží, pokud se už v poledne ukáže, že zákazníci nenacházejí v regálech více než 50% uváděného zboží z letáku, je jasné, že je třeba zboží přiobjednat a nespoléhat na to, že všichni zákazníci bydlí do 50ti metrů od prodejny. Mnoho místních obyvatel jezdí na nákupy po denní práci, tj. kolem 16té hodiny a argument, že si měli přivstat, u člověka, který vstává v půl páté, opravdu nepomáhá. Dále bych ocenila proškolení zaměstnanců ohledně slušného chování. Je neomalené reagovat na dotaz zákazníka (a ne, opravdu nejsem pubertální hejsek, ale pracující matka tří dětí) tím, že se vymluvím na jeho lenost a mezi řešením vzniklé situace se vybavuji impertinentně jak s kolemjdoucími kolegy, tak po telefonu. Závěrem dodávám, že naše rodina je z dlouhé větve obchodníků a minimálně dvě tety vlastní obchod, přičemž oba rodiče jsou prodavači, přesto, nebo právě proto mě nedávná ponižující situace přiměla obrátit se přímo na konkrétní prodejnu s vírou, že věci přece jen mohou fungovat lidštěji a lépe. Děkuji za Váš čas a případné řešení.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nabídka uvedená společností v letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby nabídka společnosti obsahovala tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.