Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem roku se mi ohlásil známý z Anglie, že přijede před vánocemi do Prahy. Tak jsem mu do bytu v Bulharské ulici v Praze, který jsem mu hodlal dočasně přenechat (bydlím jinde) 5. prosince na jméno Noe Gipp (alias Ravanelli) objednal
Akční nabídku – VYZKOUŠET LEPŠÍ.TV NA 30 DNÍ ZA 1 Kč A BEZ ZÁVAZKŮ (požadovali k tomu údaje z kreditní karty).
Když mi známý sdělil, že kvůli autonehodě nepřijede, tak jsem okamžitě po pár hodinách smlouvu vypověděl, pro jistotu opakovaně, a to jak emailem, tak i na stránkách Lepší TV. Emaily s výpovědí k datu 4.1.2020 (datum kdy měla služba za 1 Kč uplynout) mohu samozřejmě doložit s daty (9.12., 10.12. a 30.12.). Zkoušel jsem i prostřednictvím web stránek „Lepší.TV“ v dotazníkové formuláři, ale vždy mi přišla jenom automatická odpověď na mail:
„Dobrý den,
děkujeme za Váš email. Pokud byste chtěl využívat jen některé objednané služby, můžete je kdykoliv nastavit v Mé služby. V případě, že chcete zrušit automatické platby kartou, tak se to provádí v Osobní nastavení. Automatické platby kartou slouží pro vaše pohodlí, aby Vám Lepší.TV vždy fungovala.Pokud nějaké dny nebudete mít Lepší.TV zaplacenou a tudíž, tak přijdete o všechny pořady ve zpětném zhlédnutí v době, kdy jste neměl službu aktivní. Z tohoto důvodu nastavení automatických plateb kartou doporučujeme.“,
na což jsem reagoval emailem, kde jsem požadoval výpověď služby. Podotýkám, že v mém Osobním nastavení na stránkách Lepší TV žádná možnost zrušit automatické platby NEBYLA až do 19.1.2020, což mohu doložit print screanem.
Přesto mi bylo k 5.1.2020 zcizeno z účtu 418 Kč ve prospěch společnosti Lepší.TV se sídlem v Ostravě, ačkoliv jsem opakovaně žádal o zrušení služby a nikdy jsem ji nevyužíval (mám Skylink, včetně HBO i O2).
Po neoprávněném stažení částky z mého účtu jsem ještě několikrát rušil smlouvu (i pomocí jejich nějakého formuláře) a žádal o vrácení peněz a potvrzení, že byla už smlouva konečně ukončena, ale bezvýsledně.
Dne 17.1. mi nějaký pan Daniel z technické podpory opětovně oznámil, že
„Změnit objednané služby si můžete kdykoliv v Mé služby nebo zrušit automatické platby v Osobním nastavení“
což samozřejmě nebyla pravda, jak se následně zjistilo, když jsem se dovolal na jejich „podporu“ a pracovník "Lepší.TV" mi potvrdil, že ani nejsem pořádně registrován v systému a v mém „Osobním nastavení“ žádná možnost zrušit automatické platby NENÍ (MÁM I KOPII STRÁNKY ze 17.1.2020).
Dnes 19.1.2020 se najednou v mém osobním nastavení tato možnost nečekaně objevila, což svědčí o tom, že tato společnost své nechutné a podvodné praktiky ještě více prohlubuje, místo aby napravili škody, které působí.
Žádám proto okamžité vrácení neoprávněně stažené částky 418 Kč a garanci, že moje smlouva byla již natrvalo zrušena.
Petr Holub za službu, jím objednanou na juméno Noe Gipp
Služba Lepší.TV na 1 měsíc do 4.1.2020, HBO na 1 měsíc do 4.1.2020
Okamžité vrácní peněz a ukončení smluvního vztahu bez možnosti jakéholiv dalšího okrádání ze strany Lepší.TV
|
Tweet |
Bod 4.4.1 obchodních podmínek (https://www.xn--lep-tma39c.tv/folder/obchodni-podminky.php) uvádí: "Uživatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit bez udání důvodu nejpozději do 30 dní od uzavření Smlouvy, bez ohledu na to, zda Službu začal užívat nebo nikoliv, a bez ohledu na to, zda je vůči Poskytovateli v postavení spotřebitele či nikoliv. Odstoupení musí být učiněno písemně nebo e-mailem a doručeno Poskytovateli tak, aby je obdržel nejpozději do 30 dní od uzavření Smlouvy."
Lhůta pro odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena 5. prosince skončila až 6. ledna v souladu s ustanovením § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neboť poslední den lhůty připadl na sobotu. Pokud tedy spotřebitel zaslal odstoupení od smlouvy v této lhůtě, je třeba jej považovat za platné a smlouva tím zanikla. Společnost pak nebyla oprávněna účtovat poplatek za další měsíc.
Pokud spotřebitel nezaslal odstoupení od smlouvy, ale výpověď smlouvy, platí bod 4.3.3 obchodních podmínek: "Smlouva Předplatné se uzavírá v elektronické podobě jejím odsouhlasením Uživatelem při Objednávce s tím, že ji může Uživatel nebo Poskytovatel kdykoliv vypovědět. V případě, že přijde výpověď v době, kdy již Uživatel nemá službu Lepší.TV předplacenou, bude mu ukončena následující pracovní den. V případě, že má Uživatel službu Lepší.TV v době doručení ještě předplacenou, bude smlouva ukončena k poslednímu dni předplaceného období." Zaslal-li ji spotřebitel e-mailem 4. ledna, šlo o zkušební období 30 dní a k jeho konci měla být smlouva ukončena. Společnost tedy rovněž není oprávněna účtovat poplatek za další období.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prvotně nás uživatel ohledně ukončení služby Lepší.TV kontaktoval dne 8.12. 2019. Jelikož ale řádně nevyplnil kontaktní formulář pro ukončení služby, nemohli jsme službu ve 30 dnech ukončit. Několikrát jsme uživateli zaslali správný postup, aby mohlo dojít ke správnému zrušení služby Lepší.TV dle našich podmínek. Jelikož tak ale neučinil, služba byla nadále aktivní, včetně automatické platby, se kterou souhlasil při prvotní objednávce. Z tohoto důvodu došlo 4.1. 2020 k automatickému stržení platby na další období. Uživatel nás poté 5.1.2020 kontaktoval znovu s žádostí o vrácení platby, což ale bylo 1 den po uplynutí 30 denní zkušební doby, během které garantujeme vrácení peněz. O této skutečnosti jsme jej informovali a znovu zaslali správný postup, jak si automatickou platbu vypnout.
Co se týče ukončení služby, nelze spotřebitele limitovat na to, že musí absolvovat konkrétní proceduru. Pokud obchodní podmínky uvádějí to, co uvádějí (viz výše) a spotřebitel se vyjádřil v tom smyslu, že chce službu ukončit prostřednictvím e-mailové komunikace, potom mu měla být služba ukončena, resp. neměla být prodloužena. Právní jednání je totiž dle § 555 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, posuzovat dle jeho obsahu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Smlouvu jsem vypověděl opakovaně emailem. Není pravda, že mi několikrát poslali správný postup. Pouze jsem dostával automatické odpovědi, že smlouva se dá vypovědět v Osobním nastavení (citace"V případě, že chcete zrušit automatické platby kartou, tak se to provádí v Osobní nastavení"), což v mém případě nefungovalo. Potvrdilo se to ještě v průběhu lednu při telefonické reklamaci, kdy i pracovník "Lepší TV" potvrdil, že u mé registace možnost ukončení na jejich stránkách není. Udělal jsem si printscrean k 17.1.2020, kterým toto mohu doložit (viz. příloha)!
Opominu-li fakt, že společnost nemá žádná práva mi určovat, jak mám smlouvu vypovědět, pak vzhledem k tomu, že jimi určený způsob nefungoval, považuji její chování jako neseriozní. Vzhledem k tomu, že se navíc opírají o různá lživá tvrzení, svědčí vše o tom, že se jedná o cílené podvádění klientů, nachytaných na měsíční akci se záměrem stahovat peníze záměrně komplikovanou možností ukončení smlouvy, což se dá posuzovat nejen jako jednání v rozporu s dobrými mravy, ale o podvod, řešitelný v trestně právní rovině. Že hodlám od smlouvy odstoupit, jsem navíc deklaroval v průběhu prosince opakovaně, takže je nesporné, že jsem o další pokračování něměl zájem a smlouvu jsem tedy řádně vypověděl. Tím, že společnost o mém úmyslu ukončit smlouvu věděla, svědčí i to, že na mé maily reagovala. Žádám proto okamžité vrácení peněz a omluvu. Petr Holub
I z printscreenu, který spotřebitel přiložil je zřetelné, že v osobním nastavení možnost zrušit automatické platby tak, jak na ni odkazuje společnost, není. To potvrzují i ohlasy dalších spotřebitelů. Vzhledem k tomu i k našemu předchozímu vyjádření máme za to, že prodloužení členství nemělo nastat.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, momentálně již tuto možnost uživatel v Osobním nastavení nemá. Po opakovaně poslaném postupu, uživatel stále automatickou platbu nevypnul. 17.1. tedy volal a po telefonickém hovoru. tak učinil pracovník na telefonní lince. O skutečnosti, že bude nastavena automatická platba jsme jej informovali ihned při prvotní objednávce. Uživatel tak neučil a poté řádně nevyplnil kontaktní formulář. Není tedy možné platbu vrátit.
Je to opět jen sprostá lež. Možnost zrušit platbu jsem v Osobním nastavení NEMĚL, což mi ostatně potvrdil i udivený pracovník Lepší TV v telefonickém rozhovoru. Jak s tím nakládali později je pro mě nepodstatné. Společnost je velice neseriozní a v podstatě užívá praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a hraničí s podvodem. Požaduji okamžité vrácení ukradených peněz a domnívám se, že by se mafiánské praktiky "LepšíTV" měly řešit
Jenom připomínám, že v kontaktním formuláři jsem opakovaně žádal o výpověď už od počátku prosince a vždy mi přišla jen nějaká papouškovská automatická odpověď, takže výmluvy na špatně vyplněný formulář považuji za neopodstatněné!
Naše stanovisko formulované v komentářích výše se nemění, takže přeřazujeme stížnost na společnost, aby měla možnost reagovat.
O všech skutečnostech jsme zákazníka informovali, možnost zrušení si automatické platby je v Osobním nastavení po celou dobu. K situaci jsme se vyjádřili a všechny informace popsali viz. výše v textu.
Garanci vrácení peněz uživatel do 30ti dní nevyužil, platbu tedy nevrátíme. Opakovaně informujeme, že nešlo o "ukradené peníze", ale o automatickou platbu, kterou si uživatel sám schválil.
Vzhledem k tomu, že komunikace prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz nevede k řešení věci a jinou pomoc bohužel nabídnout služba nedokáže, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Dále má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.