Společnost


ShipGratis Limited - POŠTA ZDARMA

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#38893Podezřele levné, ale nefunkční zboží - náhradní žiletky Mach 3 - 16ks

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2020, před 5 lety

Ondřej Gerba

Znění stížnosti

Dobrý den,

v polovině listopadu 2019 jsem si přes internet objednal 16ks náhradních holicích hlavic Mach 3 od internetového obchodu postazdarma.cz. Rád bych doadal i jejich české IČ, ale domnívám se, že pro český trh žádné nemají. Jsou pobočkou firmy ShipGratis Limited, sídlící na adrese Shing Yip Street 7, Hong Kong.

Potvrzení o mé platbě zaslali 17.11.2019 s tím, že dodací lhůta je 15-40 dnů. Až po opětovných urgencí mi břity přišly 55. den a to z Kyrgyzstánu. Ale jaké bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že jsou nefunkční. Vlastní břit je v plastické vidličce jakoby uvolněný a po pár tazích při holení se úplně zlomí. Jsem si tím jist, neboť jsem nekazový Mach3 (zakoupený v kamenném obchodě v ČR) používal dlouho předtím,narozdíl od téhle dodávky k mé naprosté spokojenosti. Kazový není jen jeden náhodný břit, ale vyzkoušel jsem jich několik z této dodávky a všechny jsou stejně špatné. Jde zřejmě o kazovou šarži, kterou se firma snaží zpeněžit s podezřele nízkou cenou.

Jelikož cena byla 265 Kč (včetně poštovného), zřejmě spoléhají na to, že cena poštovného k odeslání zpětné reklamace bude pro spotřebitele tak vysoká, že reklamování oklamanému spotřebiteli za to vůbec nestojí.

Navíc v jejich online systému nelze vyhledat ani příslušnou objednávku online, jednoduše systém napíše, že objednávka neexistuje. Když jsem reklamoval pozdní dodání, dohledali ji až přes email zákaznické podpory, tudíž nyní ani nemohu založit na jejich stránkách reklamační list.

Toto vše jsou typické nekalé obchodní praktiky, před kterými chci další spotřebitele varovat. Není správné, aby firma jako postazdarma na českém trhu za těchto podmínek vůbec existovala.

Chtěl bych dostat svých 265 Kč zpět, ale obávám se, že na těchto nekalých praktikách je firma postazdarma.cz založena,a že nic zpět nedostanu.

Rád bych se ale od vás dozvěděl, co je možné proti těmto nekalým praktikám postazdarma.cz udělat?

Děkuji za info,

s pozdravem,

Ing.Ondřej Gerba


Produkt

Náhradní břity Mach3 16 ks


Požadované řešení

Žádám vrácení 265 Kč na můj účet 1264150015/3030


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 13:42, před 5 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

V případě uznané reklamace může spotřebitel žádat proplacení poštovného, neboť jde o účelně vynaložený nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 15:48, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.