Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17. ledna 2020 v 10:06 jsem absolvovala telefonický hovor s pracovnicí věrnostního oddělení společnosti T- Mobile o změně tarifů od září 2019, ke které společnost přistoupila.
Zákazníci jsou, dle jejích slov, touto telefonickou formou v předstihu informováni o nových cenách za poskytované služby.
Seznámila mě s rozsahem služeb, které mi společnost poskytuje a jaká je nově stanovená cena těchto služeb. Tato cena je odlišná od ceny, kterou jsem měla stanovenu ve smlouvě.
Moje smlouva, uzavřená s touto společností, končí dne 11. května 2020. O tom, že jsou podmínky této smlouvy stále platné, jsem v tomto telefonickém rozhovoru patřičnou informaci nedostala.
Teprve v následné telefonické komunikaci, kterou jsem sama iniciovala, jsem na přímý dotaz, zda podmínky platné smlouvy trvají, jsem tuto, pro další rozhodování velice podstatnou informaci, od pracovníka společnosti T- Mobile dostala. Domnívám se tedy, že do tohoto termínu měla být smlouva dodržena i na straně poskytovatele, měla jsem být pouze informována a neměla jsem vůbec změnu podmínek datu 17. leden 2020 s pracovnicí věrnostního oddělení řešit a nadále využívat nasmlouvaný tarif a jeho cenu.
Následovala SMS od T- Mobile o automatickém zrušení balíčku a následné změně tarifu.
Účastnická smlouva
Vzhledem k tomu, že v telefonickém hovoru byla zatajena závažná skutečnost,zákazník nedostal příslušné kompletní informace a že řešení změny bylo provedeno telefonickou formou, nastavit zpět smlouvou stanovený tarif po dobu platnosti smlouvy.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitelka s vyúčtováním nové ceny služeb, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je možné podat nejpozději do dvou měsíců ode dne dodání vyúčtování. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu. V odůvodněných případech na žádost spotřebitelky může Český telekomunikační úřad rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj (zaměstnanec společnosti nepravdivě informoval spotřebitele o tarifu), mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.