Společnost


Cupidi Bellator Holding & Co, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:91
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38901Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2020, před 5 lety

Jana Chválková

Znění stížnosti

Objednala jsem v listopadu pánskou bundu, omylem byla uhrazena 2x, informovala jsem o to prodejce přes jejich formulář na stránkách, několikrát, rovněž jsem žádala o vrácení emailem o vrácení jedné platby, dle jejich podmínek. Po delším čase jedna bunda skutečně dorazila, nicméně neodpovídala velikost, tak opět kontakt firmy Dresser, že žádám o výměnu, nikdo NEREAGOVAL, a přišla druhá, stejný postup už ale pro vrácení, opět nikdo NEREAGOVAL. Tak jsem obě bundy zabalila a dle jejich podmínek pro vrácení poslal na uvedenou adresu, bohužel se balík vrátil zpět.

Nesčetněkrát žádáno o buď výměnu zboží, nebo vrácení peněz, ale bohužel opět nikdo NEREAGOVAL.

Peníze dostali, tak už jsou němí a hluší.


Produkt

Pánská zimní bunda s kapucí Winter - Red, XL Barva: Red, Velikost: XL, _reduced_stock: 1 1 990 Kč


Požadované řešení

Již požaduji pouze vrácení uhrazené částky , viz popis stížnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 14:03, před 5 lety

Jedná-li se o uzavření kupní smlouvy na dálku, má spotřebitel právo dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží od smlouvy odstoupit. Toto právo plyne ze zákona a k jeho smluvnímu vyloučení či omezení se nepřihlíží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Pokud si prodávající nepřevezme řádně nabídnuté plnění ve smyslu vraceného zboží, ocitá se v prodlení a po dobu prodlení nese nebezpeční škody na věci. Spotřebiteli doporučujeme, aby si všechny doklady o odeslání zboží uschoval. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel. Kupní cenu a náklady na dodání je prodávající povinen vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

Pokud lhůta pro vrácení zboží bez udání důvodu již uplynula, avšak zboží je jiné než sjednané velikosti, má spotřebitel právo uplatnit vůči prodávajícímu nároky z vad, neboť takovéto zboží je dle § 2161 občanského zákoníku vadné. Pokud prodávající vůbec nepřijme zboží k reklamaci platí, že reklamaci neprovedl řádně a včas. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Navíc se prodávající tímto svým postupem vystavuje riziku udělení sankce ze strany dozorového orgánu, kterým je v této oblasti Česká obchodní inspekce.

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 20:45, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.