Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
projevila jsem zájem o dům na ul.Lutopecké v Kroměříži na Srelity.cz - o bližší informace a prohlídku.
Byl mi zaslán email na registraci a nikde nebyla ani zmínka o tom, že mi bude účtován poplatek 5000,.-Nikdy bych se za tu cenu neregistrovala a ani neprojevila zájem. Pouze jsem chtěla vědět, jak je dům veliký a jak zevnitř vypadá, protože na Sreality.cz nebyla ani jedna fotka domu zevnitř, pouze z venku!
V emailu pak přišlo tohle mimo jiné....
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
Tak jsem se zaregistrovala v domnění, že uvidím, jak dům vypadá a kolik má místností. Vzhledem k tomu, že do nemovitosti nebylo možné nahlédnout a v posudku nebyly fotky zevnitř a nebylo napsáno ani kolik má dražený dům místností, o účast na dražbě jsem tedy zájem neměla. Navíc zde napsáno bylo, že poplatek je 10 000,-, který bude v případě nevyhrátí dražby vrácen. Nebudu přece kupovat zajíce v pytli a do dražby jsem se tedy nezapojila.
Pro vyřešení stížnosti jsem zatím učinila pouze tento krok a zjistila, že nejsem jediná...
inzerát 857S https://www.sreality.cz/detail/prodej/dum/rodinny/kromeriz--/246865500
Žádám o zrušení výzvy k platbě 5000,- z důvodu neupozornění na tento poplatek.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně služby. Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitelka jasně informována v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Fochrová, před tlačítkem registrovat se máte jasně zřetelně větu: že jste se seznámila s Aukčními podmínkami a ceníkem. V čem je tedy problém ? Četla jste ceník, před smluvní dokumentaci a Smlouvu ? Pokud ano, musela jste na informaci o poplatku narazit celkem 4x. Pokud jste nečetla nic, tvrdíte nepravdu, že jste se s Aukčními podmínkami seznámila. Nad rámec výše uvedeného je informace o poplatku zveřejněna již v realitní inzerci a na samotném webu v obou MENU, jak dole, tak SHORA, jasným označením CENÍK. Pokud bylo ve vyhlášce uvedena jistina 10 tis Kč, jedná se o dražební jistinu v rámci dražby, ne o registrační poplatek pro s-drazby.cz. Opravdu se nezlobte, ale již více nevíme, jak informace některým klientům přiblížit. Ano, účast na dražbě pro Vás logicky není závazná, pokud na základě dokumentů od nás zjistíte, že dražená nemovitost není pro Vás zajímavá, tak můžete ušetřit i několikanásobně více, než poplatek 4.132,-Kč + DPH, nemyslíte?
Dobrý den,
o to právě jde, že dražební jistina je uvedená s částkou a registrační poplatek je uveden bez částky...a jako první nabádáte - zaregistrujte se.
Já jsem díky vám právě k dané nemovitosti nezjistila vůbec nic, do domu nahlédnout nešlo a v posudku fotky zevnitř domu nebyly, ani bližší informace, kolik má např. dům místností a jak je řešený. A to jsem se zaregistrovala jen kvůli tomu, protože na srelity byly fotky jen domu zvenku.
Přišel mi od vás email jako reakce na Dtest,ale má odpověď vám, mi přišla jako nedoručitelná.
S vaším názorem, že tvrdím nepravdu nemohu souhlasit. Nabízím vstřícné gesto vedoucí k mimosoudnímu řešení této situace a nabízím vám dohodu o narovnání (vzhledem k tomu, že v emailu byl pokyn), že platbu nemusím platit. Jsem ochotna vám zaplatit nějakou minimální částku, kterou si naúčtujete, protože jste s tím nějakou minimální práci měli a tím ukončíme spor o úhradu částky 5000,-Kč.
Pokud souhlasíte, dejte mi na můj email vědět.
Dobrý den, napíšeme zde obecné vyjádření pro většinu stěžovatelů, jelikož dTest, zde píše stále stejná vyjádření, již 8 měsíc a jak je vidět z praxe, pro stěžovatele toto není řešením. Jak je výše uvedeno, za pár měsíců to bude rok, co se zde objevily první stížnosti klientů. Věřte tomu, že díky těmto stěžovatelům, jsme tak pod velkou kontrolou všech možných dohledových a kontrolních orgánů, že můžeme tvrdit, že podnikáme zcela pod "kontrolou státního dohledu". Nyní fakta: před cca 6 měsíci jsme dTestu předložily judikaturu, která hovoří 100% v náš prospěch v rámci způsobu a uzavírání stejného typu smluvní dokumentace, kdy soud řešil zdá máme nárok na 15x vyšší plnění než zde řešený poplatek. Soud pravomocně rozhodl, že máme 100% nárok na toto plnění a že v rámci uzavření smlouvy, která je uzavřena stejnou formou a způsobem jsme se jako společnost v žádném případě NEDOPUSTILY ŽÁDNÝCH KLAMAVÝCH A JINÝCH NEÁKONNÝCH PRAKTIK. Stejný způsob a formu uzavření smlouvy používáme pro služby exekuční dražby s registračním poplatkem. Zástupce dTestu se v emailové komunikaci s naší společností vyjádřil, že dTest nemá k dispozici žádnou jinou judikaturu, která by právně řešila podobnou věc. Ohledně ČOI ADR, zde velmi aktivně komunikujeme a snažíme se nad rámec našich zákonných povinností dále zlepšovat informovanost našich klientů, kdy ČOI ADR tyto naše aktivity nad rámec našich zákonných povinností vítá. Ano, pokud je klient přesvědčen, že nám nárok na poplatek nevznikl, nechme to opět posoudit soud, kdy toto je jediná cesta, jak se dobrat "pravdy".
Dobrý den,
psala jsem vám email - reklamace, kde žádám o prominutí registračního poplatku. Uvádíte zde, že můžeme zažádat. Prosím o reakci, zatím žádná.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den paní Fochrová, nemůžeme souhlasit s Vaším tvrzením, jednak nikde v emailu není uvedeno, že platbu nemusíte platit, pokud taková email od nás máte, prosíme Vás o přeposlání a za druhé nemůžeme souhlasit s tím, že jsme s Vaší objednávkou služeb měli minimální práci, to opravdu myslíte vážně? Níže Vám pošleme jen část úkonů, které se musí realizovat, právě proto, aby klient mohl čerpat od nás smluvně objednané služby, ve Vašem případě informace k nemovitosti:
Nákup nemovitosti z dražeb je možnost jak výhodně (s finanční slevou) nakoupit nemovitost. Tomuto výhodnému nákupu však předchází řada kroků a úkonů, které běžně nejsou kupujícím známy a tudíž pro tento nákup potřebují odbornou pomoc. Jednak se jedná o samotnou registraci na dražbu, která je v některých případech ne vždy jednoduchá (autentizace listin, doložení totožnosti…atd.), dále nutnost složit dražební jistinu a realizovat samotnou účast na dražebním jednání. Tomuto předchází kontrola dražební vyhlášky a znaleckého posudku z naší strany. Z naší strany jsme ve všech těchto krocích našim klientům nápomocni.
Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit inzerci na sreality.cz a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně telefonické a emailové podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:
VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM TELEFONICKOU A EMAILOVOU PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč
Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.
V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.
Podívejte se do smlouvy, jaké činnosti je možno využít a podívejte se výše kolik energie se musí vydat, aby si jen potencionální klient mohl přečíst inzerát o výhodné dražbě a to zcela zdarma.
Byla uzavřena smlouvu na dálku, tak jak máte popsáno v předchozích emailech, tudíž žádný fyzický podpis není potřeba.
Děkujeme Vám za pochopení výše uvedené problematiky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
ano, nikde u mě není napsáno, že poplatek nemusím hradit. Omluvila jsem se jako někteří (akorát jsem se nedoprošovala) a čekala jsem, že mi třeba bude prominuto?Psala jsem vám email, ale bez reakce. Asi proto, že jsem to nenapsala sem? Prosím vás, já opravdu nemám na poplatky v částce 5000,-jsem matka 3 dětí a jak jsem již zmínila, registrace (o které jsem netušila, že je zpoplatněná, jako většina tady z nás) mi byla zcela k ničemu... Jak jsem již psala, realitní společnost vystavila jen 1 fotku a nikomu tedy nebylo jasné, jak dům vypadá a kolik má místností. Proto jsem se zaregistrovala a stejně mi žádné fotky ani informace, kolik má dům místností nebyla poskytnuta! Takže jsem o dražbu stejně neměla zájem. Můžete to prosím pochopit?
Děkuji za kladné vyřízení
Fochrová
Dobrý den paní Fochrová, za zpracování znaleckého posudku nejsme odpovědni. Zajistili jsme pro Vás dražební vyhlášku a znalecký posudek, tak jak byly tyto informace poskytnuty příslušným exekutorským úřadem. Dne 11.6. zde uvádíte, že Vám nebyla poskytnuta žádná informace o nemovitosti, ale současně zde 19.1. uvádíte, že jste obdržela znalecký posudek od nás. To že jste si "popletla" dražební jistinu 10 tis Kč s naším poplatkem, je nám líto, ale toto opravdu nejsme schopni ovlivnit. Sama vidíte, že se každému klientovi věnujeme s odbornou péčí a že i Váš případ, byť je zde již cca 6 měsíců, opětovně prověřujeme, tak aby opravdu jsme měli jistotu, že žádného naše klienta nepoškodíme. Děkujeme za Vaše pochopení.
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
nic jsem si "nepopletla"jak výše popisujete...
V emailu od vás mi tehdy přišlo tohle(mimo jiné)....
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
Můžete mi tedy prosím vysvětlit, proč nyní je vždy viditelně uveden u nemovitosti v exekuci poplatek za registraci 5000,-? Když stále oponujete tím, že chyba na vaší straně není? Nejspíš jste jako společnost uznali, že poplatek byl skrytý?
Vzhledem k tomu, že jsem se o nabízené nemovitosti nic nedozvěděla, jsem o dražbu zájem neměla a tudíž jsem ani nezaplatila jistinu-10 000,-
Naposledy vás žádám o prominutí poplatku za registraci, z důvodu špatné informovanosti.
Žádám i o vyjádření od dTestu, děkuji
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitelka o něm nebyla řádně informována.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.