Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#38904Kuchyňská deska - reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2020, před 5 lety

Renáta Nováková

Znění stížnosti

Dobrý den.
Zaměření kuchyňské desky na míru v říjnu 2019. Dodání kuchyňských desek a montáže posunuto cca o týden, volala zaměstnankyně z Ikea, že se vše přesouvá na 3 Prosince.. Dne 3 prosince řemeslníci zjistili, že chybí 3 kuchyňské desky - nejsou kompletní a tak odjeli. Tentýž den jsem jela podat reklamaci na Ikea Černý Most, kde mně bylo zděleno, že desky budou dodány. Reklamace ID případu 408-3433904. Po dodání kuchyňských desek, 11 prosince přijeli opět řemeslnici na montáž kuchyňské desky. Při rozbalení zjistili, že kuchyňské desky se liší. Některé měly hranu zaoblenou a u některých byly hrany rovné ani k sobě nepasovaly a zakázku jsem měla na hrany zaoblené. Tak jsem 11 prosince jela opět do Ikea Černý Most, zde kuchyňské desky daly do výroby se zaoblenou hranou. Zde mně bylo řečeno zaměstnancem, že za uvedené problémy bude montáž kuchyňské desky zdarma a deska má být vyrobena k 15.lednu. Při cestě domu po vyřízení reklamace jsem měla autonehodu, kdy na křižovatce do mně narazilo vozidlo, které mně nedalo přednost. Moje vozilo je na odpis - takže jsem přišla o vozidlo. Naštěstí se nikomu nic nestalo mimo mého naraženého ramene a jen týdenní pracovní neschopnosti.
Dodatečně jsem zjistila že na dokumentu u druhé reklamace neni uvedeno č. reklamace. 8 ledna jsem volala na tel. +420234567890 s dotazem info na desku a montáž. Zaměstnanec Ikea potvrdil montáž zdarma a tak jsem pána požádala o písemné potvrzení abych ho měla pro řemeslníky, že montáž bude zdarma. Odkázal mě abych napsala na e-mail Ikea aby mně potvrzení poslali. Našla jsem na internetu pod názvem Ikea a adresou s tel. kontaktem tento e-mail:ikea.info@ikea.com. E-mail se vrátil že je nedoručitelný. Tak jsem 16.1.2020 jsem vyplnila kontaktní formulář na stránkách Ikea. Jelikož deska měla být hotova 15.1. tak jsem napsala veškerou problematiku a žádala o termín realizace s potvrzením o montáži zdarma.
19.1. volala zaměstnankyně Ikea s termínem 27.2.O montáži zdarma se nechtěla bavit.


Produkt

Kuchyňská deska na míru, se zaměřením od Ikea + kuchyňská linka od ikea se spotřebiči


Požadované řešení

Při druhé reklamaci mně sám zaměstnanec Ikea sdělil, že automaticky při těchto problémech je montáž zdarma u něho stála další zaměstnankyně která potvrzovala že to tak je a pak potvrdil další zaměstnanec po tel.
Když to bylo nabídnuto tak ať to dodrží.
Nemáme si na čem vařit od října + zkažené Vánoční svátky+ projetý benzín a zničené vozidlo mohu doložit od Policie ČR
Tak jak se k tomu všemu Ikea postaví.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 14:16, před 5 lety

Pro pořádek hned v začátku uvádíme, že v uvedené věci se v souladu s § 2086 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jedná o kupní smlouvu, nikoliv o smlouvu o díle.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

V případě, že spotřebitel nevyužije možnost odstoupení od smlouvy, má právo uplatit "alespoň" práva z vadného plnění, ke kterému dle § 2161 občanského zákoníku došlo. Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 15:59, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2020 10:21, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.