Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38913ZRUŠENÝ LET BOLOŇA - PRAHA : BEZ REAKCE ČSA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2020, před 5 lety

Radka Krchov

Znění stížnosti

13.12.2019 byl zrušen let Bologna - Praha.
Letiště nabídlo ubytování a náhradní let další den.
Taxi do hotelu jsem hradila sama. Strava jsem si hradila sama.
14.12.2019 jsem po návratu domů zaslala požadavek na refundaci a proplacení taxi do místa ubytování.
Do dnešního dne nepřišla z ČSA žádná reakce (kromě potvrzení přijetí žádosti).


Požadované řešení

Žádám o proplacení taxi, příspěvek na stravu a úhradu 250 EUR jako náhradu za zpoždění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 18:41, před 5 lety

Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Kromě toho má nárok na finanční kompenzaci, a to v následujících případech:

1) není-li o zrušení informován alespoň dva týdny před plánovaným časem odletu

2) není-li o zrušení informován ve lhůtě od dvou týdnů do sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není nabídnuto přesměrování, které by umožnilo odletět nejpozději dvě hodiny před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději čtyři hodiny po plánovaném čase příletu

3) není-li informován o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není nabídnuto přesměrování letu, které by umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu

Kompenzace se hradí ve výši:

- 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 km
- 400 EUR u všech letů v rámci EU delších než 1 500 km
- 400 EUR u všech ostatních letů o délce od 1 500 km do 3 500 km
- 600 EUR u všech ostatních letů

Provozující letecký dopravce není povinen platit kompenzaci, jestliže může prokázat, že zrušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata. Za takové okolnosti lze považovat:

- nepříznivé počasí
- živelní pohromu
- ohrožení bezpečnosti letu
- stávku
- politický převrat
- teroristický útok
- přehuštění vzdušného prostoru
- poškození letadla vnějšími vlivy

Nemůže-li letový dopravce žádný podobný důvod pro zrušení letu prokázat, musí kompenzaci proplatit.

Při delším čekání na letišti po zrušení letu má navíc cestující vždy právo na poskytnutí nezbytné péče, která zahrnuje především stravu a občerstvení. Zvolí-li přesměrování na spoj, který odlétá až následující den, musí dopravce na své náklady zajistit také hotelové ubytování.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.