Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaregistroval jsem se u b2 seznamky a po měsíci mi strhli 2470 Kč psal jsem jim o odstoupení od smlouvy a odepsal mi že je moje chyba že jsem si dobře nepřečetl jejich zásady chci odstoupit od smlouvy
Zaregistroval jsem se na b2 a po měsíci mi strhli 2427 Kč žádal jsem je o výpověď že smlouvy a nic, myslím si že na tuto společnost by měla být napsaná hromadná žaloba, je spousta lidí co sní má problémy chci odstoupit od smlouvy ale je chyba že jsem vše vymazal a nemám žádné spojení na ně a bojím se že budou peníze strhávát I na dále, donutilo mě to zrušit bankovní účet, mezi tím jsem si našel přítelkyni ne přes b2 tam to ani nešlo, byla tam spousta podvodných žen co tam dali z b2 kteří ani nereagovali a za to si strhávají peníze? Chci odstoupit od smlouvy, bourá mi to nynější vztah.
Chci pouze odstoupit od smlouvy
|
Tweet |
Společnost be2 S.a.r.l. poskytuje jak bezplatné, tak placené služby. Při bezplatné registraci si může uživatel založit profil, prohlížet si profily jiných uživatelů a jiným uživatelům zasílat připravené zprávy. Uživatelé, kteří se přihlásí k placené službě, mohou na rozdíl od bezplatné služby navíc kontaktovat jiné uživatele a psát jim vlastní zprávy. Placenou službu lze objednat na různě dlouhou dobu. Uživatel musí být před zřízením těchto služeb informován o placeném charakteru, obsahu a rozsahu služeb a rovněž o ceně a platebních podmínkách.
Pokud si spotřebitel placené členství nezaktivoval, získala by společnost majetkový prospěch bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost vrátit bezdůvodné obohacení bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Společnost je proto vhodné vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení.
V závazkových vztazích mezi společností Be2 S.a.r.l. a spotřebiteli dochází zejm. k tzv. automatické prolongaci. To znamená, že spotřebitel si založí bezplatný účet, který je mu s odkazem na obchodní podmínky společnosti po měsíci přeměněn na účet prémiový a následně je mu stržena odpovídající částka z účtu. Takovéto ujednání o automatické prolongaci obsažené pouze v obchodních podmínkách je dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, překvapivým ujednáním. Stejný závěr viz stanovisko občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Vycházíme-li z předpokladu, že automatická prolongace smlouvy je v souladu s výše citovaným rozhodnutím Nejvyššího soudu ČR neúčinná, pak závazek zaniká uplynutím původně sjednané doby, tedy po vypršení doby, po kterou měla být poskytnuta bezplatná "free verze".
Pokud však byla aktivována spotřebitelem placená služba, je třeba smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.