Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti jsem si koupil pouzdro na tablet. Pouzdro se však začalo loupat, tak jsem jej reklamoval. Reklamace mi byla zamítnuta a po vyzvednutí zboží z reklamace jsem zjistil, že mi nebylo vráceno mé pouzdro, ale jiné. Poznal jsem to na základě vzhledu pouzdra a potvrzuje to i popis v reklamačním protokolu při zadávání reklamace. Sám zaměstnanec CZC popsal mé pouzdro následovně: "na levé straně pouzdra se na vrchní straně ulupuje kousek pouzdra". Protože toto byla jediná vada pouzdra, tak jsem s popisem souhlasil a předal pouzdro do reklamace. Z reklamace mi ale společnosti chce vrátit pouzdro, u kterého není vada z předávacího protokolu, ale na přední straně pouzdra jsou nějaké bílé tečky, pravděpodobně prodření vrchní vrstvy, a navíc je popraskané ve skládaných ohybech. Pracovník CZC uznal, že zde něco nesouhlasí a podali jsme společně dotaz, zda nebylo zboží omylem zaměněno. Toto však bylo společností zamítnuto. Požádal jsem proto ještě o prověření, ale to bylo také zamítnuto se stejným výsledkem. Vyjádření společnosti vůbec neuvádí, na základě čeho jsou přesvědčení, že se jedná o mé pouzdro. Jsem přesvědčen, že popis v reklamačním protokolu a skutečný vzhled pouzdra si neodpovídají a pracovník společnosti by jistě nepřijal do reklamace pouzdro s neúplným, či zavádějícím popisem.
Apple Smart Folio for 11-inch iPad Pro, charcoal gray
Požaduji vrátit mé pouzdro nebo pouzdro nové.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Spotřebitel má právo odmítnout vrácení zboží, které svým popisem zjevně neodpovídá zboží, které je uvedené v reklamačním protokolu a které tedy spotřebitel skutečně reklamoval. Pokud by mu ve lhůtě (zákonná lhůta činí 30 dnů; může být však individuálně sjednána lhůta delší) prodejce jeho zboží nevrátil, platilo by, že nevyřídil reklamaci řádně a včas. V takovém případě se jedná o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.